Yazar "Bulut, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokumu ve müzik(Kırıkkale Üniversitesi, 2012) Bulut, Ebru; Çaydere, Öznur ÖztosunDil-müzik ilişkisine ve müziğin bir eğitim aracı olduğu düşüncesine dayanarakbu araştırmada, ilkokuma eğitiminin ses, hece, sözcük, cümle, metin oluşturmaaşamalarının her birinde müzik yoluyla eğitimle ilkokuma için belirlenmiş kazanımlaradaha etkili ulaşmanın mümkün olup olmadığının belirlenmesi ve bu yöntemin"müziksel kazanımlar" açısından etkili olup olmadığının ortaya konması amaçlanmıştır.Bu araştırmada, deney ve kontrol gruplu son test modelli deneysel araştırma yöntemikullanılmıştır.Araştırmanın evreni, Ankara İli Elmadağ İlçesi İlköğretim okullarının birincidevre birinci sınıf öğrenci ve öğretmenlerinden oluşmaktadır. Ankara İli Elmadağ İlçesiİlköğretim okulları içerisinden seçilmiş Barut İlköğretim Okulu ve bu okulun 2011-2012 eğitim öğretim yılında okuyan birinci sınıf öğrencileri ve birinci sınıf öğretmenleriaraştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu tezde verilerin çözümlenmesi aşamasında yüzde, frekans ve nonparametriktest kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi testlerde 0,05 olarak belirlenmiş ve çıkan sonuçlaranlamlılık değeri (p) 0,05 ile karşılaştırılmıştır. Karar verilirken p değeri 0,05' tenküçükse Ho hipotezi reddedilmiş, p değeri 0,05' ten büyükse reddedilmemiştir. Elde edilen sonuçlara göre "müzik destekli ilkokuma eğitimi", ilkokuma eğitimibasamaklarından , "ünsüz ses/harf tanıma" ve "hece oluşturma" kazanımları etkiliolmuş; "cümleye soluk alarak başlama", "ünlü ses/harf tanıma", "kelime oluşturma","cümle oluşturma" kazanımlarında ise etkisiz olmuştur. Her ne kadar belirtilen dörtkazanım için yeterince etkili olmasa da, bu yöntemin ilkokumada destekleyici olarakkullanılabilir sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra deney grubunda yapılan "müzik iidestekli ilkokuma eğitimi" nin müziksel kazanımlar (ezgi, ritim tekrarı, toplu vebireysel uyum, birlikte hareket edebilme, diyafram nefesi kullanımı) açısında etkiliolduğu görülmüştür.Bu durumda, hem ilkokuma eğitiminin, hem de müzik eğitiminin gerçekleşmişolması, beklenen sonuçtur. Araştırmadaki gibi İlköğretim/ilkokul birinci sınıftanitibaren iki amaca hizmet eden ilkokuma sisteminin geliştirilmesi yoluyla, çocuğunilkokumadaki kazanımları edinirken aynı zamanda müziksel kazanımları da edinmesimümkün olabilecektir.Anahtar Kelimeler: Müzikle ilkokuma, müzik destekli ilkokuma, ilkokuma vemüzik, ilkokumada müzik.