Yazar "Bulut, Yeliz Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ankara'da IB-PYP uygulayan okullardaki beden eğitimi ders verimliliğine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Bulut, Yeliz Merve; Yoncalık, OğuzhanBu çalışma İlk Yıllar Programı (Primary Years Programme-PYP) onayı almış ve henüz uygulayan okullarla aday olan okullardaki beden eğitimi ders verimliliğine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin incelenmesi için yapılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara'da bulunan üç özel okulda görev yapan yönetici, beden eğitimi öğretmeni, ve İlk Yıllar Programı (PYP) koordinatörleri ile yapılmıştır. Bu Araştırmanın amacı, PYP' nin beden eğitimi derslerinde verimliliği ne ölçüde arttırdığı veya derse katılımı ne kadar arttırdığı, beden eğitimi öğretmenleri için PYP eğitimi gerekliliği, beden eğitimi öğretmenleri PYP uygulamaktan memnun mu, PYP uygulamaları beden eğitimi dersinin doğasından uzaklaştırmakta mı ve okul yöneticileri PYP programının beden eğitimi dersine etkisini nasıl değerlendirmektedir sorularına cevap bulmaya çalışılmıştır. PYP sorgulama programı öğrencinin kendi gelişim sürecini yansıtan ve bu süreçteki gelişimini gösteren, geri bildirimin önemini vurgulayan önemli bir eğitim programıdır. Yapılan bu araştırmada elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak, katılımcıların görüşleri betimsel analiz yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda PYP uygulayan onaylanmış okullardaki beden eğitimi öğretmenlerinin daha inanarak ve isteyerek yaptığı için PYP'nin derse, kendilerine ve öğrencilere olumlu geri dönütler sunduğuna özellikle beden eğitimi dersine katılımı arttırdığına ve klasik ders metodlarının dışında daha aktif bir ders geçirildiğine, adaylık sürecinde olan ve PYP deneyimi olmayan öğretmenlerin ise PYP programını bir yük olarak görmekte olduğu, evrak fazlalığı ve dersin işleyişini yavaşlattığı konusunda bulgular edinilmiştir. Yöneticiler de beden eğitimi dersinin özünden uzaklaşmadığı ve öğrencilere aktif yaşamda spor yapma bilincini çok daha farklı öğrenme ortamıyla ancak inanan beden eğitimi öğretmenleriyle gerçekleştirebildiklerini savundukları görülmüştür.