Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cankar, Bilgin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLARININ EĞİTİM FAALİYETLERİ (1999-2016)
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Cankar, Bilgin; Taş, Ali
    Bu çalışmada; 1999 yılından 2016 yılına kadar Milli Eğitim Bakanlarının eğitim faaliyetlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatür tarama yöntemi kullanılarak 1999 yılında iktidarda olan 57. Koalisyon Hükümeti Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancı’dan başlanılarak AK PARTİ’nin kurduğu 64. Hükümetin Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI dâhil 7 Bakanın eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Yapılan incelemede; koalisyon partileri ile tek parti arasında eğitim açısından görüş farklılıkları olabildiği gibi aynı parti tarafından kurulan hükümetlerin Milli Eğitim Bakanları arasında da farklı uygulamaların olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Milli eğitim bakanları ve eğitim faaliyetleri (1999-2016)
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Cankar, Bilgin; Taş, Ali
    Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanan bu çalışmanın konusu "Milli Eğitim Bakanları ve Eğitim Faaliyetleri (1999 - 2016)"dır. Yakın tarihte siyasi anlamda önemli değişiklikler meydana gelmiştir. 1999 yılında koalisyon hükümeti ile yönetilen bir ülkeden; 2001 yılında kurulan 2002 yılında yapılan genel seçimlerle tek başına iktidara gelerek 2016 yılına kadar tek başına aynı parti tarafından yönetilen ülkeye geçilmiştir. Adalet ve Kalkınma Partisi, en son yapılan 1 Kasım 2015 seçimlerde yine iktidarda kalmayı başararak 2002 yılından 2016 yılına kadar 14 yıl tek başına ülkeyi yönetmiştir. 1999 yılında farklı düşünceye sahip üç siyasi parti (Demokrat Sol Parti - Milliyetçi Hareket Partisi - Anavatan Partisi) eğitim konusunda tek söylem oluşturmaya çalışırken; tek başına iktidarda olmasına rağmen Adalet ve Kalkınma Partisi, farklı sebeplerle 4 ayrı hükümet kurmuş ve bunlar içerisinde de politika ve uygulama meydana gelmiştir. İncelemeye alınan dönemlerde kurulan hükümetlerin eğitimle ilgili görüşleri birbirinden farklıdır. 1999 yılında kurulan 57. Hükümet Programında: "Eğitime ve gençliğe yatırım, ülkenin geleceğine yapılan yatırımdır. Türkiye eğitimle ilgili atılımlarını ve yatırımlarını kararlılıkla sürdürecektir. İlk, orta ve yükseköğretimde, çağdaş iletişim ve bilgi teknolojileri en geniş ölçüde değerlendirilerek ve öğrenci yurtları hızla yaygınlaştırılarak, eğitimde olanak eşitliği sağlanacaktır. Sekiz yıllık kesintisiz ve zorunlu ilköğretim uygulamasına devam edilecektir" ifadeleri benimsenirken 2002 yılında kurulan 58. Hükümet Programında "Eğitim ve öğrenim hakkının kullanılmasının önündeki engellerin kaldırılması, eğitim hayat boyu sürecek bir süreç olarak kabul ve teşvik edilerek, kademeler arasında yatay ve dikey geçiş imkânların sağlanması" benimsenerek farklı bir eğitim anlayışının uygulayacağı belirtilmiştir. Koalisyon dönemi ile başlayan ve tek başına iktidarla devam eden 16 yıl içerisinde 8 hükümet değişikliği olmuş ve bu dönemde 7 ayrı Milli Eğitim Bakanı görev yapmıştır. Çalışma beş ana başlık altında toplanmıştır: Birinci bölümde problem, araştırmanın amacı, önemi, kapsamı ve sınırlılıkları açıklanmış; konularla ilgili kavramlar tanımlanmıştır. İkinci bölümde kavramsal çerçeve açıklanmış, teşkilat yapısı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Üçüncü bölümde çalışmada kullanılan yöntem ve teknikler ve kuramsal çerçeve açıklanmıştır. Dördüncü bölümde kurulan hükümetlerin seçim beyannamelerinde, parti programlarında ve hükümet programlarımda eğitimle ilgili bilgilere ve 1999 - 2016 yılları arasında görev yapan Milli Eğitim Bakanlarının eğitim - öğretim, personel istihdamı, teşkilat yapısı, bütçe kullanımı, eğitimin yapılandırılması ve inşaat - emlak alanı ile ilgili yapılan çalışmalar ve diğer eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Beşinci bölümde yapılan çalışmalar hakkında tartışma yapılmış, öneriler aktarılmıştır. Anahtar Kelimeler: Milli Eğitim, Milli Eğitim Bakanları, Hükümet Programları, Parti Programlarında Eğitim.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim