Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cengiz, Mehmet Sait" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    The Temperature-Pressure-Frequency Relationship Between Electrical Power Generating in Stirling Engines
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Cengiz, Mehmet Sait; Memiş, Mehmet Salih; Kaynaklı, Metin
    In this research, the variation of electricalpower according to temperature, pressure, frequency, and cooler temperature, inStirling engines was analyzed. The performance characteristics of the low powerbeta type Stirling engine were determined by gas exchange in this research, andthe results were compared and presented by graphics. The performance tests ofthe Stirling engine heated by using the thermal specification of the sun wererealized as 673 K, 773 K, and 873 K for the heater temperatures. The chargepressure was increased from 100 kPa up to 400 kPa with the ranges of 100 kPa.The maximum power was calculated by taking the frequency of crankshaft 10, 30,50, and 60. Also, the electrical power increase was provided by raising thetemperature difference between the hot edge of the displacer and the coolertemperature.
  • [ X ]
    Öğe
    Tünel Aydınlatma Sistemlerinde Aydınlık Düzeyi Toleransının Bakım Faktörüne Göre Saptanması
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Cengiz, Mehmet Sait
    Bu çalışmada gün boyunca sürekli olarak çalışan tünel aydınlatmasistemlerinde bakım faktörünün etkisi simülasyon ortamında incelenmiştir. Bakımfaktörünü oluşturan temel parametreler anlatılarak bu parametrelerinde kirlilikgibi parametrelerin bakım faktörü hesabına katılması gerektiği hesaplamalıolarak ortaya konulmuştur. Sürekli devrede olan-çalışan tünel aydınlatmasındameydana gelen performans kayıplarının, bakım faktörü çarpanını küçültüğüanlaşılmış olup, standart bakım faktörü yerine detaylandırılmış bakımfaktörünün kullanılması gerektiği görülmektedir. Buna göre tünel aydınlatmasınınilk kurulumu esnasında hesaplanan %E değerine performans kaybına neden olandiğer etkilerde eklenerek bakım faktörü hesabı yapılmalıdır. Bu işlemlersimülasyon ortamında yapılarak Standart bakım faktörü ve detaylandırılmış bakımfaktörü sonuçları karşılaştırılarak, ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim