Yazar "Ceylan, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İran Türkmencesinde yapım ekleri: Gazi Sözlüğü üzerinden bir inceleme(Kırıkkale Üniversitesi, 2010) Ceylan, Mustafa; Sarıkaya, YakupOğuz Grubu Türk yazı dilleri içinde bulunan Türkmen Türkçesi, Türkmenistan dışında Afganistan, İran, Özbekistan ve Rusya Federasyonu içindeki Stavropol Türkmenlerince kullanılmaktadır. Bu çalışma Türkmenistan Cumhuriyeti dışında ya-şayan İran (Türkmensahra) Türkmenlerine ait bir eser üzerine yapılmıştır. Bu amaçla önce Hacı Muratdurdı Gazi tarafından hazırlanıp Günbet'te basılmış Farsça-Türkmence Gazi Sözlüğü'nün (2002) transkripsiyonu yapılmış, daha sonra sözlük yardımıyla iki farklı ülkede yaşayan Türkmenlerin kullandıkları aynı kelimeler ara-sındaki ses farklılıkları tespit edilmiştir. Daha sonra eserde geçen kelimelerdeki ya-pım ekleri ve fişlenip Türkmen Türkçesindekilerle karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda İran ve Türkmen Türkçesindeki aynı kelimelerde görülen ses ve yapım eklerindeki ortaklık ve farklılıklar ortaya konmuştur.Öğe Novel Tricyclo[4.2.1]Nonane and Bicyclo[2.2.1]Heptane Derivatives: Synthesis, in Vitro Biological Activities and in Silico Studies(Wiley-V C H Verlag Gmbh, 2024) Sarikaya, Meryem Kececi; Yaglioglu, Ayse Sahin; Ceylan, Mustafa; Yirtici, UemitThe target benzothiazole derivatives (8a-g) were synthesized starting from norbornene. The addition of dichloroketene to norbornene followed by the reduction of chlorine atoms were synthesized tricyclo[4.2.1.02,5]non-7-en-3-one (4). The condensation of benzaldehyde derivatives with compound 4 were obtained chalcone analogs (6a-g). Finally, benzothiazole derivatives (8a-g) were obtained by the reaction of the chalcone analogs with 2-aminobenzothiol in an acidic medium. The antiproliferative activities of compounds 6a-g and 8a-g were determined against C6 (rat brain tumor) and HeLa (human cervical carcinoma) cell lines using a BrdU cell proliferation ELISA assay with 5-fluorouracil (5-FU) as a standard. In both series, when compared with 5-FU (IC50=3.8 mu M for C6 and 16.33 mu M for HeLa), the most active compounds against C6 cells were 6a and 8g with IC50 values of 14.13 mu M and 29.99 mu M, respectively. With this, 6a, 6e, 6f, and 8b were the most active compounds against HeLa cells with IC50 values of 0.8, 1.21, 19.33 and 18.13 mu M, respectively. Additionally, the SwissADME online web tool was used to predict the physicochemical and ADME properties of the tested compounds. The results showed that all compounds possess promising predicted physiochemical and pharmacokinetic properties and comply with Lipinski's rule of 5, indicating that they are predicted to be orally bioavailable that they possess a predicted bioavailability score of 0.55. Furthermore, in the SwissADME Boiled-Egg chart, all compounds showed high predicted GIT absorption, while compounds 6a-g showed blood-brain barrier (BBB) permeation, and compounds 8a-g did not. Moreover, none of the compounds was (P-gp) substrates. This study investigated the potential interactions between the antiapoptotic proteins Bcl-2, Bcl-xl, Bcl-w, Brag-1, Bfl-1, and Mcl-1 and compounds 6a, 8b, and 8g through molecular docking studies. The findings suggest that these compounds may effectively inhibit antiapoptotic proteins, as evidenced by significant hydrogen bonds and hydrophobic interactions, particularly with Bcl-xl.Öğe Öğretmenlere yönelik sürekli mesleki gelişim etkinliklerinin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre incelenmesi: Türkiye ve İngiltere örneği(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Ceylan, Mustafa; Özdemir, Soner MehmetBu araştırmada Türkiye ve İngiltere'de öğretmenlere yönelik sürekli mesleki gelişim etkinliklerinin öğretmen ve okul yöneticileri perspektifinden incelenmesi amaçlanmıştır. Sürekli mesleki gelişimin öğretmenlerin kişisel ve mesleki yönden kendilerini geliştirmelerinin yanı sıra öğrencilerin öğrenmesi, okulun ve eğitim sisteminin niteliği bakımından taşıdığı önem nedeniyle bu çalışmaya ihtiyaç duyulmuştur. Araştırma nitel modele dayalı tasarlanmış olup, tanımlayıcı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından yapılandırılmış türde geliştirilen görüşme formları kullanılarak yüz yüze görüşmelerle ve Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı OECD tarafından yapılan Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırmasının (TALIS) bir bölümünü oluşturan anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla seçilen Türkiye ve İngiltere'de toplam 14 okulda görev yapan 15 yönetici ve 54 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın geçerliğini sağlamak amacıyla uzman görüşleri alınmış, ölçme aracı bir grup öğretmen üzerinde uygulanarak güvenirliği sağlanmıştır. Çalışmada nitel verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmış, bulgular görüşme formunda yer alan sorular doğrultusunda sunulmuştur. Ayrıca, nicel verilerin analizinde SPSS 15 paket programından yararlanılarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplanmış, Türkiye ve İngiltere'deki öğretmenlerin mesleki gelişim durumlarına ilişkin görüşlerinin karşılaştırılmasında Mann Whitney U- Testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar özet olarak şu şekildedir: 1.Türkiye'deki öğretmen ve okul yöneticileri sürekli mesleki gelişim kavramını daha çok hizmet içi eğitim kavramı ile ilişkilendirerek açıklarken, İngiltere'deki öğretmen ve okul yöneticileri mesleki gelişim kavramına daha geniş bir perspektiften bakarak; kişisel ve mesleki gelişimin yanı sıra, okulun gelişimi ve yaşam boyu öğrenme ile ilişkilendirmişlerdir. 2.Türk öğretmenler sürekli mesleki gelişim etkinliklerinde edindikleri bilgi ve becerilerinin etkililiğini değerlendirmeye yönelik hiçbir yöntem veya teknik belirtmezken, İngiliz öğretmenler bu etkinliklerin değerlendirilmesinde gözlem, geri-dönüt, anket, performans değerlendirme gibi yöntemleri kullandıklarını ifade etmişlerdir. 3.Türk öğretmenler mesleki gelişime yeterince önem verilmemesi ve etkinliklerin yetersizliği gibi etkenlerden şikâyet ederken, İngiliz öğretmenler ülkelerindeki mesleki gelişimin kaynak ve içerik olarak her geçen gün zenginleştiğini, farklı öğretmen ihtiyaçlarına göre farklı etkinlik seçeneklerinin mevcut olduğunu belirtmişlerdir. 4.Türk yöneticiler okullarında görev yapan öğretmenlerin sürekli mesleki gelişim etkinliklerine katılım konusunda isteksiz olduklarını ve çoğunlukla zorunlu etkinliklere katıldıklarını belirtirken, İngiliz yöneticiler bu konuda öğretmenlerinin yeterince istekli olduklarını ifade etmişlerdir. 5.Sürekli mesleki gelişim etkinliklerinin düzenlenmesinde Türkiye ve İngiltere arasındaki yapısal olarak temel fark, Türkiye'de eğitim bakanlığının hem bakanlık hem de il ve ilçe eğitim müdürleri yoluyla öğretmenlere yönelik sürekli mesleki gelişim etkinliklerinin düzenlenmesinde aktif bir rol alması, İngiltere'deki eğitim bakanlığının ise öğretmenlere yönelik sürekli mesleki gelişim etkinliklerinin düzenlenmesini okullara bırakması ve bakanlık olarak bu etkinliklerin düzenlenip düzenlenmediğinin denetimini yapması olduğu belirlenmiştir.Öğe Turkish and English Teachers’ Views on Continuous Professional Development (CPD) and Their Participation Status in CPD Activities(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Ceylan, Mustafa; Özdemir, SonerThe aim of this study was to examine participation status of teachers in continuous professional development activities and the effects of these activities on the professional development of teachers in Turkey and England. The present study was designed based on qualitative research model. Data were collected through interview forms developed by the researchers. In addition to interview forms, a questionnaire adapted from a part of Teaching and Learning International Survey (TALIS) conducted by OECD was also used to collect data. The participants consisted of 54 teachers in 14 schools in Turkey and England. Maximum variation sampling which is one of the purposeful sampling methods was used for the selection of these participants. Results of the study showed that Turkish teachers explained the concept of continuous professional development by linking together with in the concept of in-service education, but English teachers expressed the same concept in a broader perspective by linking it with personal and professional development of teachers, school development and lifelong learning. Teachers in Turkey complained about inadequacy of the activities and not giving enough importance to professional development; however, teachers in England stated that professional development in their country was enriching in terms of source and content day by day and there were many activity choices according to their interests and needs.