Yazar "Daş, Taylan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dalma ve Tel Erozyon İle İşlenen Geometrilerin İşleme Parametrelerinde Oluşan Yüzeylerin Deneysel Olarak İncelenmesi(2023) Daş, Taylan; Işık, Yusuf; Can, OğuzhanBu çalışma, Inkonel 718 ve Ti-6Al-4V malzemelerine tel erozyon ve dalma erozyon ile kare ve silindirik geometrili delik formu işlemleri yapılarak, EDM parametrelerinin yüzey kalitesine etkileri ve en iyi yüzey kalitesine ulaşmak amaçlanmıştır. Havacılık endüstrisinde kullanım alanları artmakta olan Inkonel 718 ve Ti-6Al-4V malzemelerin tok ve sert özelliklerinden dolayı talaşlı imalat ile üretim sürecinde takım sarfiyatının artmasına neden olmaktadır. Ayrıca talaşlı imalat sonrası elde edilen yüzey kalitesi, elektro erozyon ile elde edilen yüzeyden daha kötü olduğu için dalma erozyon ve tel erozyon gibi alışılmamış imalat yöntemleri bu çalışmada tercih edilmiştir. Değişken dalma erozyon parametreleri olarak; darbe süresi (Ton), bekleme süresi (Toff) ve servo – kontrol voltajı, sabit olarak servo ilerleme hızı alınmıştır. Değişken tel erozyon parametreleri olarak SF (kesim hızı), sabit parametreler olarak MAO (Mikroark oksidasyon), WP (su basıncı), tel çapı alınmıştır. Deneylerde tel erozyon için 0.25 mm çapında pirinç tel kullanılmıştır. Dalma erozyonda 8 mm çapında bakır elektrot kullanılmıştır. Deneyler sonucunda numunelerin yüzeyleri SEM mikroskobunda incelenmiştir. Sonuç olarak, farklı özelliklere sahip malzemelerde tel erozyon ve dalma erozyon işlemleri sonucunda oluşan yüzeylerdeki değişimler işlem parametrelerine bağlı olarak değerlendirilmiş ve tartışılmıştır.Öğe Dalma ve Tel Erozyon İle İşlenen Geometrilerin İşleme Parametrelerinde Oluşan Yüzeylerin Deneysel Olarak İncelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Daş, Taylan; Isık, Yusuf; Can, OguzhanBu çalışma, Inkonel 718 ve Ti-6Al-4V malzemelerine tel erozyon ve dalma erozyon ile kare ve silindirik geometrili delik formu işlemleri yapılarak, EDM parametrelerinin yüzey kalitesine etkileri ve en iyi yüzey kalitesine ulaşmak amaçlanmıştır. Havacılık endüstrisinde kullanım alanları artmakta olan Inkonel 718 ve Ti-6Al-4V malzemelerin tok ve sert özelliklerinden dolayı talaşlı imalat ile üretim sürecinde takım sarfiyatının artmasına neden olmaktadır. Ayrıca talaşlı imalat sonrası elde edilen yüzey kalitesi, elektro erozyon ile elde edilen yüzeyden daha kötü olduğu için dalma erozyon ve tel erozyon gibi alışılmamış imalat yöntemleri bu çalışmada tercih edilmiştir. Değişken dalma erozyon parametreleri olarak; darbe süresi (Ton), bekleme süresi (Toff) ve servo – kontrol voltajı, sabit olarak servo ilerleme hızı alınmıştır. Değişken tel erozyon parametreleri olarak SF (kesim hızı), sabit parametreler olarak MAO (Mikroark oksidasyon), WP (su basıncı), tel çapı alınmıştır. Deneylerde tel erozyon için 0.25 mm çapında pirinç tel kullanılmıştır. Dalma erozyonda 8 mm çapında bakır elektrot kullanılmıştır. Deneyler sonucunda numunelerin yüzeyleri SEM mikroskobunda incelenmiştir. Sonuç olarak, farklı özelliklere sahip malzemelerde tel erozyon ve dalma erozyon işlemleri sonucunda oluşan yüzeylerdeki değişimler işlem parametrelerine bağlı olarak değerlendirilmiş ve tartışılmıştır.Öğe Mathematical Modelling, Simulation and Application of Full Flight Helicopter Simulator(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Daş, Taylan; Kumpas, İsmailIn Aviation, Flight simulators are highly technological devices whichare especially used to create the highly-accurate and zero-risk trainingenvironment for orientation, emergency, refresher, combat readiness and amp;maintenance / testing pilot training. Full Flight Simulators are the simulatorsincluding a cockpit exactly like the real cockpit, visual system which is veryclose adapting the outside world images, a main simulation software whichsimulates the aerodynamic flight performance and the disruptive effects ofhelicopter. In this study, mathematical modelling of AS-532 Cougar helicopterby using Newton-Euler equation. Matlab-Simulink is used for demonstration ofsimulation results. Comparison of real simulator values and simulation resultsare enclosed.Öğe The Effect of Bump Profile on Driving Comfort Using a Quarter Car Model with Passive Suspension System(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Cülcüloğlu, Cihan; Daş, TaylanDriving comfort is an important factor for driver health and safer driving. Depending on the road profile, driving comfort can be increased by reducing the in-vehicle body acceleration. This study examined system behavior and driver comfort for a vehicle passing over a bump. Passing speeds over the bump are evaluated between 5-25 km / h. The bump length is taken as 3,6 m according to TS 6283 standard. In order to compare the effect of bump length on body acceleration, the bump length was also taken as 2,4 m, and system behavior for different bump lengths was examined. Equations of motion were derived by using Newton-Euler method, block diagrams were created and simulated in Matlab-Simulink. Body acceleration and displacement on the vertical axis were investigated according to acceleration values using the Root Mean Square (RMS) method.