Yazar "Demir, Şükrü" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Agrega Tipinin Ağır Betonların Radyasyon Soğurma Özelliklerine Etkisi(2020) Gümüş, Merve; Demir, Şükrü; Sevim, ÖzerAğır betonların farklı kullanım alanlarına oranla en yaygın kullanım alanının nükleer enerji santralleri olduğu bilinmektedir. Nükleer enerji santralleri enerji çağını yaşayan günümüz dünyasında bir hayli öneme sahip olan aynı zamanda da bazı tehlikeleri beraberinde getiren yapı kompleksidir. Bu tehlikelerden en önemlisi herhangi bir patlama durumu söz konusu olduğunda bu yapıların radyasyon sızdırma ihtimallerinin olmasıdır. Bundan dolayı nükleer enerji santrallerinin inşasında kullanılacak olan betonların dayanım ve dayanıklılık özelliklerinin titizlikle tasarlanması gerekmektedir. Tüm bunlar çalışma konusunun ne derece önemli ve incelenmeye değer olduğunu göstermektedir. Çalışma kapsamında kalker kırmataş, barit ve siderit olmak üzere 3 farklı tip agrega kullanılarak üretilen betonların ultrases geçiş hızı, basınç dayanımı ve radyasyon soğurma özellikleri incelenmiştir. Yapılan testlerin sonuçları karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır. Sonuçta farklı agrega tiplerinin betonun ultrases geçiş hızı, basınç dayanımı ve radyasyon soğurma özelliklerini etkilediği tespit edilmiştir.Öğe Effect of Aggregate Type on Radiation Attenuation Properties of Heavyweight Concretes(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Gümüş, Merve; Demir, Şükrü; Sevim, OzerIt is known that the most common usage area of heavyweight concrete compared to different usage areas is nuclear power plants. Nuclear power plants are a complex of structures that are of great importance in today's world, which also lives the energy age, but also brings some dangers. The most important of these dangers is that these structures have the possibility of radiation leakage in case of any explosion situation. Therefore, the strength and durability properties of concretes that will be used in the construction of nuclear power plants should be designed meticulously. All this shows how important and worthy of study is the study subject. In the scope of the study, ultrasonic pulse velocity, compressive strength and radiation attenuation properties of concretes produced using 3 different types of aggregate, limestone crushed stone, barite and siderite were investigated. The results of the tests were interpreted comparatively. As a result, it has been determined that different aggregate types affect the ultrasonic pulse velocity, compressive strength, and radiation absorption properties of concrete.Öğe Mechanical and physical properties of cementitious composites containing fly ash or slag classified with help of particle size distribution(Fundatia Serban Solacolu, 2021) Sevim, Ozer; Baran, Mehmet; Demir, ŞükrüFly ash (FA) and granulated blast furnace slag (GBFS) produced as waste materials from coal power plants and iron/steel sector are commonly used in the concrete industry for partial substitution of cement. As the production of cement releases a substantial amount of carbon dioxide, its replacement with FA or GBFS reduces carbon dioxide emissions. This study explores the effects of FA and GBFS fineness determined by particle size distribution (PSD) on the hydration rate and compactness of cementitious materials. Firstly, FA and GBFS were classified to have three different fineness ranges with the help of PSDs without any grinding process: FA and GBFS without PSD, FA and GBFS with 0-25 µm PSD and FA and GBFS with 0-63 µm PSD. Then, flexural strength, compressive strength, and water absorption properties of cementitious composites containing FA and GBFS with four different replacement levels up to 20% wt. of cement and with three different fineness were investigated at curing ages of 7, 28, and 90 days. Results revealed that cementitious composites that contain FA and GBFS with lower PSD yield better mechanical and physical properties. © 2021, Fundatia Serban Solacolu. All rights reserved.Öğe Mermer Tozu Katkılı Lifli Betonun Fiziksel ve Mekanik Özeliklerine Lif Tipi ve Oranının Etkisi(2022) Şimşek, Osman; Demir, ŞükrüYapılan bu çalışmada farklı oran ve tiplerde kullanılan çelik ve makro sentetik liflerin betonun fiziksel ve mekanik özelliklerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla; Makro sentetik lif hacimce %0.25, %0.30 ve %0.35 oranında, çelik lif hacimce % 0.50, % 0.75 ve % 1.00 oranında kullanılmıştır. Çalışmada lifli betonların karışım hesabı TS 802’ esas alınarak yapılmış ve su/çimento oranı 0.54 sabit alınmıştır. Bu araştırmada taze ve sertleşmiş beton özellikleri için 10 × 10 × 40 cm boyutlarında kiriş ve 15 cm’lik küp numuneler üretilmiştir. Üretilen numuneleri üzerinde fiziksel ve mekanik deneyler yapılarak lif tipi ve oranını etkisi araştırılmıştır. Çalışma sonucunda taze betonda lifli karışımlar da lif oranı artıkça, işlenebilirlik ve birim hacim ağırlıklarını da azalmıştır. Sonuç olarak taze betonda lifli karışımlar da lif oranı artıkça, işlenebilirliği olumsuz olarak etkilerken birim hacim ağırlıklarını da düşürmüştür. Sertleşmiş betonda ise; Lif oranı arttıkça ilk çatlak gerilmesi ve eğilme gerilmesi arttırmıştır. En yüksek mekanik ve fiziksel özellikleri %1.00 çelik lifli, %0.35 makro sentetik lifli betonlar vermiştir.Öğe Pist çabuk onarım amaçlı erken yaş yüksek dayanımlı kendiliğinden yerleşen tamir harçlarının geliştirilmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Demir, Şükrü; Yıldırım, GürkanTürk Hava Kuvvetleri Komutanlığı ülke savunmamızın önemli unsurlarından birisidir. Muhtemel bir savaş sırasında düşman kuvvetlerinin ilk hedeflerinden birisi, hava pistlerinin bombalanarak uçak iniş ve kalkışları için kullanılamaz hale getirilmesi olacaktır. Bu durum, uçaklar tarafından kullanılan alanların ve lojistik destek veren tesislerin hasar görmesine ve hava harekâtının önemli ölçüde aksamasına hatta durmasına sebep olabilecektir. Uçak pistleri hava saldırıları sonucu zarar gören bir hava kuvveti birimi savunma durumuna geçemeyecektir. Bu nedenle hasar gören pistlerin hızlıca kullanıma açılması için hızlı onarım harcı gerekmektedir. Bu gereksinimler ve ülkemiz ihtiyaçları da göz önüne alınarak, bu tez çalışması kapsamında öncelikli olarak hasar gören uçak pistlerinin çabuk onarımı amaçlı olmak üzere, mevcut durumdaki karayolları, köprüler, askeri savunma yapıları ve binaların onarımı/güçlendirilmesi ile ilgilenen kişi, kurum ve kuruluşların da ihtiyaçlarına cevap verebilecek Portland çimentosu esaslı erken yaş çok yüksek dayanımlı (en geç 2 saat sonunda en düşük 25 MPa basınç dayanımına sahip) ve kolay kullanılabilirlik amacıyla kendiliğinden yerleşebilme kabiliyetine sahip tamir harçları geliştirilmiştir. Sonuç olarak araştırma bulgularına göre kendiliğinden yerleşebilme kabiliyetine sahip erken yaş yüksek dayanımlı tamir harcı karışımı 25 cm yayılma çapına 12,19 saniyede ulaşmaktadır ve nihai akışkanlık çapı 35,5 cm olarak elde edilmiştir. Bu sonuçlar pist için çabuk onarım amaçlı geliştirilen kendiliğinden yerleşebilme kabiliyetine sahip erken yaş yüksek dayanımlı tamir harcının üstün özelliklere sahip olduğunu göstermiştir.