Yazar "Demirel, Abdulmuttalip" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evaluation of Ankara-Istanbul high speed train project(Vilnius Gediminas Tech Univ, 2007) Akgüngör, Ali Payidar; Demirel, AbdulmuttalipMany countries have been carrying out some changes in their transportation policies for the sake of environmental and economical considerations. These circumstances have also affected Turkey to change the national transportation policies. In this study, transportation policies of Turkey have been investigated and, in this context, an important railway project of Ankara - Istanbul line has been analyzed. In evaluation, the present condition of the rail line, high speed train project is compared in terms of market study, technological and economical point of views. Finally, conclusions and suggestions are presented.Öğe Investigating urban traffic based noise pollution in the city of Kirikkale, Turkey(Vilnius Gediminas Tech Univ, 2008) Akgüngör, Ali Payidar; Demirel, AbdulmuttalipThe study presents an investigation into traffic based noise pollution in the city of Kinkkale, Turkey. For this purpose, traffic noise levels were measured at 15 intersections across the city during three peak times - morning (08:00-09:00), noon (12:30-13:30) and evening (17:00-18:00) hours. The comparison of L-eq values against the limit values of the Turkish Noise and Control Regulations for Settlement Zones showed that L-eq values exceeded the limits at all stations. A linear regression analysis performed between the L-eq and logarithm of total traffic volume (log Q) produced a coefficient of determination of 0.52. A multi regression analysis carried out between the L-eq and four different vehicle types resulted in a correlation coefficient of 0.74. The correlation matrix indicated that the highest correlation was found for trucks/buses with r = 0.92. The spatial maps of traffic noise created by the Kriging method under ArcView GIS displayed that there seemed to be significant differences in the spatial variation of traffic noise across the city. In order to reduce traffic based noise levels within the city some useful suggestions were presented.Öğe Karayollarında trafik güvenliği ve trafik kazaların ekonomik bir değerlendirmesi(2001) Demirel, Abdulmuttalip; Akgüngör, Ali PaydarBu çalışmada karayolu güvenliği, kazaların yıllık oranları göz önüne alınarak değerlendirilmiş ve bu kazaların ekonomimize etkisi incelenmiştir. İstatistiki bilgiler ışığı altında Türkiye ve diğer ülkelerdeki trafik kazaları incelenmiş ve Türkiye'nin trafik güvenliği açısından hangi seviyede olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Trafik güvenliği için ülkemizde geçmişte yapılan düzenlemelerin etkinliği araştırılmış ve bu düzenlemeler ümit verici olmasına rağmen yeterli olmadığı ortaya konulmuştur. Trafik problemlerinin çözümü için yaptırım gücü yüksek düzenlemelerin yapılması gerektiği belirtilmiş ve çözüm için teklifler sunulmuştur.Öğe Türkiye'deki ulaştırma sistemlerinin analizi ve ulaştırma politikaları(2004) Akgüngör, Ali Payıdar; Demirel, AbdulmuttalipSosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapılaşmanın doğal bir sonucu olarak ortaya çıkan ulaştırma talebi değerlendirilirken, ulaştırma sistemlerinin bir bütün olarak ele alınarak incelenmesi gereklidir. Gerek yolcu, gerekse yük taşımacılığı için seçilecek olan ulaştırma sisteminin hızlı, ekonomik, güvenli, çevreye az zarar veren ve ülke koşullarına uygun bir ulaştırma sisteminin olması arzu edilir. Ancak bir sistemin, sıralanan bu hususların hepsini birden bünyesinde toplaması oldukça zordur. Her sistemin birbirlerine göre üstünlükleri ve sakıncaları vardır. Bu nedenledir ki, büyük yatırımlar ülke genelinde tesis edilirken ileriye yönelik çok kapsamlı planlamalar yapılmalıdır. Ayrıca ülke kaynaklarının ulaştırma sistemleri arasında akılcı bir şekilde nasıl dağıtılması gerektiği araştırılmalı ve ulaştırma sistemleri arasında koordineli çalışmayı sağlayacak bir ulaşım planı hazırlanmalıdır. Bu planın başarısı ise hiç kuşkusuz sistemlerden birine ağırlık vermek yerine kombine taşımacılık ile mümkün olacaktır. Ülkemizin üç yanı denizlerle çevrili iken deniz yolu ile yapılan taşımacılığın % l seviyesinin çok altında olması ve karayolu ile yapılan yük ve yolcu taşımacılığının ise % 95 seviyelerine çıkması Türkiye'deki ulaştırma politikalarının sorgulanması gerektiğini ortaya çıkarmaktadır. Bu bildiride Türkiye'deki ulaştırma sistemlerinin ve ulaşım politikalarının tarihsel süreç içerisinde genel bir değerlendirmesi yapılarak sorunlar ortaya konulmakta ve çözüm önerilen sunulmaktadır.