Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirel A." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A sensitivity analysis of the HCM 2000 delay model with the factorial design method
    (2006) Akgüngör A.P.; Yildiz O.; Demirel A.
    The sensitivity of the Highway Capacity Manual (HCM) 2000 delay model to its parameters was investigated with the factorial design method. The study results suggest that the arrival flow, the saturation flow, and the green signal time are the main parameters that significantly affect the average control delay estimated by the delay model. Additionally, the multi-parameter interactions of the arrival flow-saturation flow and the arrival flow-green signal time have major effects on the model-estimated average control delay. The study results also demonstrate that the analysis period and the cycle length do not seem to have major effects on the estimation of the average control delay. A further factorial analysis performed to investigate the effect of parameters on the uniform delay showed that the green signal time and the cycle length appeared to significantly affect the uniform delay. © TÜBİTAK.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim