Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirkol, İsa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Avrupa Birliği Ülkeleri İle Türkiye’nin Ekonomik Göstergelerinin Karşılaştırılması
    (2019) Özbek, Aşır; Demirkol, İsa
    Bu çalışmada, Türkiyeve Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin, 2016 yılıekonomik göstergelerikullanılarakekonomik gelişmişliğinin karşılaştırması için bir ekonomik performans ölçümmodeli geliştirilmiştir.“Kişi başına milli gelir”, “ekonomik büyüme”, “işsizlik oranı”, “bütçe açığı”, “kamu borç oranı”, “enflasyon oranı”, “cari işlemler dengesi” ve “dış ticaret dengesi”ölçütleri temelalınarak çok ölçütlü karar verme (ÇÖKV)yöntemleri ile AB ülkelerinin ekonomik performansı,geliştirilen model yardımı ile elde edilmiştir.Ölçütlerin ağırlıkları Analitik Hiyerarşi Süreci(AHS)ile belirlenmiş, ülkelerin ekonomikgöstergeleregöre değerlendirilmesindeise Additive Ratio Assessment (ARAS), Complex Proportional Assessment (COPRAS) ve Gri İlişkisel Analiz (GİA) yöntemleri kullanılmıştır. Analiz neticesinde ülkeler,ekonomik performanslarına göre azalan seviyede sıralanmıştır.Ekonomik göstergelere göre performansı en iyi olan ülkenin Almanya, en kötü ülkenin iseYunanistan olduğu belirlenmiştir. Türkiye isekendisine son sıralarda yer bulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Markaların finansmanı
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2007) Demirkol, İsa; Durukan, Tülin
    Küresellesme iç ve dıs pazar kavramları arasındaki ayrımı ortadan kaldırmasına sebep olmustur. Dolayısıyla rekabetin çok yoğun olarak yasandığı bütün piyasalarda pek çok ürünün olması ve bu ürünlerin kalite ve benzerlik yönünden birbirine çok yaklasması, farkların ortadan kalkması, ticari hayatta artan tüketici ihtiyaç ve beklentilerinin üst düzeyde karsılanabilmesinin yanı sıra marka olmak ya da markalasmak, değisen rekabet kosulları içinde, ulusal veya uluslararası ticarette basarılı olmanın önemli faktörlerinden biri olmustur. Dolayısıyla günümüzde markalasma, rekabet stratejilerinin önemli bir öznesi kabul edilmektedir. Günümüzde marka yönetimi çalısmalarının, hızlı tükettim malları kategorisinden hizmet sektörüne kadar oldukça genis bir alanda kullanıldığı görülmektedir. Hangi sektörde olursa olsun, ürünlerin marka yönetimi çalısmaları ile rakiplerinden daha güçlü bir konuma geldiği fark edilmistir. Bu nedenle bilinçli firmaların markaya yatırım yaptıktan sonra, markalasma sürecini markalarını koruyacak ve güçlendirecek sekilde yönetmeleri, bunu profesyonel bir sekilde yapmak için uzman kisilerle çalısmaları gerekmektedir. ?Markaların Finansmanı? adlı tez çalısmasında tezimizin birinci bölümünde, marka ve markalasma konusu açıklanarak markanın geçmisten günümüze tarihsel gelisimi, markanın ölçümlenmesi ve denkliği, güçlü bir markanın olusumu ve küresel rekabet stratejileri unsurlarını belirleyerek, bu sistemin teorik yapısı belirlenmeye çalısılmıstır. ?kinci bölümünde; finansal planlama, kısa ve uzun vadeli finansman anlayısının teknik alt yapısı ve isleyis yöntemleri anlatılmıstır. Üçüncü bölümde ise, kendini marka olarak kabul eden sirketlerin marka olmak için ne kadar sermaye ayırdıkları ve hangi tür finansman kaynaklarını kullandıkları incelenmesi sonucu ortaya çıkan tespitler ve yorumlar istatistiksel teknikler kullanılarak açıklanmaya çalısılmıstır.
  • [ X ]
    Öğe
    Performance Analysis of Companies in the Logistics Sector by SWARA and GRA Methods
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Özbek, Aşır; Demirkol, İsa
    Businesses must meet customer demands and needs timelyand completely so that that they can sustain continuity in their operations. Logisticsis the key to responding to customer requests in time and in the desiredquality, which involves procurement, storage and transferring of the products.As it is very important for properly managed enterprises, logistics firms musthave a strong economic structure to be able to carry out the services demanded.Economic bottlenecks may hinder their services from time to time, which causedissatisfaction among clients. Therefore, logistics firms should analyze theirfinancial structures at certain intervals and take the necessary measures intime to avoid customer loss.This study measures the economic performance of eightlogistics firms listed on the Fortune 500 list in 2016 using 8 criteria.Criterion weights were assessed by Step-Wise Weight Assessment Ratio Analysis (SWARA),a multi-criteria decision making method (MCDM), while the economic performancesof them were evaluated by Gray Relational Analysis (GRA) method. The resultsuggests that Netlog is the company with the highest performance.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim