Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Domlu, Efsun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çocuklar için dijital bağımlılık ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Domlu, Efsun; Sakarya, Seda
    Bu çalışmada Hawi, Samaha ve Griffiths tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Dijital Bağımlılık Ölçeği (2019) (The Digital Addiction Scale for Children)'nin ortaokul öğrencileri üzerinde geçerlik güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim öğretim yılında, Mersin ili merkez ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaokullara devam eden 9-12 yaş grubu 614 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu' ve Hawi ve diğerleri (2019) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Dijital Bağımlılık Ölçeği (The Digital Addiction Scale for Children) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde geçerlik ve güvenirlik için iç tutarlılığa dair güvenirlik analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğe ilişkin analiz sonuçlarından elde edilen değerlerin alan yazındaki kabul edilebilir kriterlere uygun ve yeterli düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak dijital bağımlılığı ölçen; 2 faktör ve 9 kriterli yapıya sahip ve 25 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; gerek ölçeğin tamamı gerekse faktörleri açısından çocukların dijital bağımlılık düzeyleri ile cinsiyetleri, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri ve doğum sırası arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Gerek ölçeğin tamamı gerekse Faktör 1 açısından çocukların dijital bağımlılık düzeyleri ile ailelerindeki çocuk sayısı arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu, yine ölçeğin tamamı ve Faktör 2 açısından çocukların dijital bağımlılık düzeyleri ile annelerinin öğrenim durumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların dijital bağımlılık düzeyleri ile annelerinin çalışma durumları arasında ise ölçeğin tamamı açısından istatistiksel bir farklılığın olmadığı ancak Faktör 2 açısından istatistiksel bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim