Yazar "Durkaya, Figen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aqua(di-2-pyridylamine-kappa 2 N 2,N 2')(pyridine-2,6-dicarboxylato-kappa 3 O 2,N,O 6)zinc monohydrate(Wiley-Blackwell, 2011) Durkaya, Figen; Dege, Necmi; Demirtas, Gunes; Ucar, IbrahimIn the title compound, [Zn(C7H3NO4)(C10H9N3)(H2O)]center dot H2O, the ZnII atom has a distorted octahedral coordination geometry. One of the water molecules is coordinated with the ZnII ion and this molecule forms an O-H...O interaction with the lattice water molecule. The pyridine-2,6-dicarboxylate ligand is almost planar (r.m.s. deviation = 0.0242 A). In the crystal, C-H...O, C-H...N, O-H...O and N-H...O hydrogen bonds are present.Öğe Bibliometric profile of research on ecological footprint(Yildiz Technical University, 2024) Durkaya, Figen; Kaya, MustafaThe ecological footprint is an indicator of environmental impact and has become a significant research topic in recent years. It plays an important role in raising awareness about minimizing environmental problems by determining the extent of damage to the ecosystem. The ecological footprint is a valuable tool for researchers to assess the level of environmental damage and identify its causes, with the ultimate goal of promoting sustainability. This study aims to conduct a bibliometric analysis of scientific publications on the ecological footprint in the international arena. The study is descriptive and employs the scanning method. The researchers searched for studies published between 2010 and 2021 using the key concept of 'Ecological footprint' in the database. The bibliometric characteristics of 2748 publications scanned in the Web of Science database were determined. The research data were analyzed based on the number of publications per year and country, the most productive authors and journals, authors' h-indexes, most cited authors and journals, distributions by most cited references, and some relationships between these variables. The data reveal the interdisciplinary importance of the subject. © 2024 Yildiz Technical University. All rights reserved.Öğe Eğitim Bilişim Ağının Kullanımına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi (Tekirdağ/Çorlu Örneği)(2022) Durkaya, Figen; Lokumcu, GizemAraştırma ortaöğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin, fen bilimleri dersinde EBA kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada fen öğretiminde EBA’nın kullanım amacı, EBA’nın rolü, EBA’da tercih edilen uygulamalar, EBA’nın öğretmenlere sağladığı yararlar, EBA’nın geliştirilmesine yönelik öneriler, EBA kullanımını yaygınlaştırmak için yapılması gerekenler ve karşılaşılan sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışmasıdır. Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde bulunan devlet ortaokullarında görev yapan 44 Fen Bilimleri öğretmeni rastgele (seçkisiz) örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak, veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre fen bilimleri öğretmenlerinin EBA’yı kullanım amaçları dersi görsel ve işitsel açıdan desteklemesi, daha zevkli hale getirmesi ve kalıcı öğrenme sağlamasıdır. Derslerde EBA kullanımının öğretmenlere ve öğrencilere sağladığı yararlar EBA’nın kullanım amacı ile birebir örtüşmektedir. EBA’da video, konu anlatımı, test soruları ve deney simülasyonları kullanılmaktadır. EBA kullanımının öğretmenler tarafından tamamen uygulanabilmesi için bazı yeniliklerin getirilmesi gerektiği özellikle vurgulanmıştır. Ayrıca fen bilimleri öğretmenleri; öğrenciler okul dışında EBA kullanımına teşvik edilmeli, EBA’nın içeriği zenginleştirilmeli ve EBA’nın alt yapı eksikliğinin tamamlanması gerektiğini belirtmişlerdir.Öğe Fe-%18,97Mn-%1,92V alaşımında martensitik dönüşümler ve şekil hatırlama özelliğinin termal ve mekanik etkiler altında incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2010) Durkaya, Figen; Dikici, MustafaBu çalışmada, termal ve mekaniksel işlemler etkisi ile Fe-%18,97Mn-%1,92V alaşımının dönüşüm parametrelerinde ortaya çıkan değişimler taramalı elektron mikroskobu (SEM), geçirmeli elektron mikroskobu (TEM), X-ışını difraksiyonu, Mössbauer spektrometresi ve bükme deneyleri aracılığı ile incelendi.Fe-%18,97Mn-%1,92V alaşımında ısıl işlem sıcaklığının etkisi sonucunda ? (f.c.c.) ?? (h.c.p.) martensitik dönüşümün meydana geldiği gözlendi. Geçirmeli elektron mikroskobu yardımıyla numunedeki fazlar tayin edildi ve kırınım deseni yardımıyla bu fazların örgü parametrelerinin X-ışınlarından bulunan değerlerle uyumlu olduğu görüldü. Mössbauer spektrometresi yardımıyla malzeme içerisinde gerçekleşen faz dönüşümleri ve malzemenin magnetik özellikleri incelendi. Alaşımın Mössbauer spektrumlarının austenite ve martensite fazlar için paramanyetik karakteri gösteren tekli pik verdiği ve ? (f.c.c.) ?? (h.c.p.) martensitik dönüşümden sonra alaşımın manyetik özelliğinin değişmediği görüldü. Ayrıca, bükme deneyleri yardımıyla numunelerin şekil hatırlama özellikleri incelendi.Anahtar kelimeler: Austenite, Martensite, Martensitik Faz Dönüşümü, Şekil Hatırlama Özelliği, Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM), Geçirmeli Elektron Mikroskobu (TEM), Mössbauer Spektrometresi.Öğe Investigation of the correlation between science teachers’ level of use of the education information network and their level of use of technology(Ozgen Korkmaz, 2022) Durkaya, Figen; Lokumcu Başyiğit, GizemThe Education Information Network (EBA), which is offered as a social education platform in Turkish education system, is a system that allows teachers and students to benefit from educational technologies free of charge. This research was carried out to determine the correlation between the level of use of the EBA and the level of use of educational technologies of science teachers working in secondary education. In the study, the correlation research model, which is a quantitative research method, was used. The study group of the research consist of 80 Science Teachers working in all public secondary schools in the district of Çorlu in the province of Tekirdağ in the spring term of the 2018-2019 Academic year. As the data collection tool, Alabay's "Opinions on EBA Usage Level" and Bayraktar's "Educational Technologies Usage Level Determination Questionnaire" were used to determine the demographic characteristics of the participants. The data was analyzed by using SPSS 23 statistical analysis software package. The results of the study were obtained by applying the normality test, nonparametric analyses (Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test) and the Correlation analysis on the obtained data. When the correlation between the opinions of teachers concerning the level of use of the EBA and the level of use of the educational technologies were examined, a positive and significant correlation was found between them. © 2022, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.