Yazar "Durna, Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen çocuklara oyun içerikli dijital materyaller ile kelime öğretimi(Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Durna, Cansu; Yiğit, MuratYabancı dil olarak Türkçe öğretimi yoğun materyal kullanımını gerektirmektedir. Son yıllarda hayatın her alanını etkileyen, günden güne değişen ve gelişen teknoloji; eğitim materyallerini de değiştirmiştir. Eğitsel oyunlar, çeşitli yazılımlar sayesinde dijital ortama aktarılmış ve çeşitlenmiştir. Bu gelişmelerle ilişkili olarak eğitimciler, öğrenme içeriklerini dijital oyunlarla zenginleştirmeye başlamış ve basılı/görsel ders materyallerinin yanında dijital oyunların da üretilmesi yönünde adımlar atmışlardır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sürecinde ihtiyaç olan dijital materyaller öğrenenlere; hızlı ve kalıcı öğrenme fırsatı sunabilir. Dil öğrenme aşamasının kilit noktası sayılabilecek kelime öğretimi, dijital materyallere oldukça ihtiyaç duyulan bir alandır. Bu çalışma kapsamında öncelikle literatür taraması yapılmış ve özellikle yabancı dil olarak Türkçe öğrenen çocuklara kelime öğretimi sürecinde faydalı olabileceği düşünülen oyun içerikli dijital materyaller tasarlanmaya/üretilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenen çocukların ilgi, ihtiyaç ve gelişim özelliklerine uygun, kelime öğretimini destekleyen dijital eğitim ortamlarında kullanılabilecek oyun içerikli dijital materyal örnekleri hazırlamaktır. Bu amaç doğrultusunda tasarım tabanlı araştırma modeli kullanılmıştır. Bu hedef doğrultusunda 15 adet dijital oyun içeriği oluşturulmuş ve bu oyunların öğrencilerin kelime öğrenimine katkısı yönergelerle açıklanmıştır. Oyunlar hazırlanırken çocukların ilgi, istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmuş, oyunların Türkçe öğretimine katkı sağlayacak nitelikte olmasına özen gösterilmiştir.