Yazar "Elibol, Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri(2005) Elibol, HalilGünümüzün rekabetçi iş dünyasında, değişimi öğrenmek, planlamak ve uygulamak bir işletmenin uzun dönemde yaşamını sürdürmesi ve başarısı için en önemli öncelik olarak görülmektedir. Bugünün iş dünyasının karşılaştığı rekabet türü ve boyutları son derece karmaşık olup, hızlı bir şekilde değişmektedir. Bununla birlikte, değişim süreci, makro ve mikro çerçevede önemli etkiler oluşturmakta, işletmelerin yapılarını ve ilişki biçimlerini yeniden tanımlamaktadır. Bu bağlamda, bilişim teknolojilerinin işletmelerin bütün faaliyetlerinde yoğun bir şekilde kullanılmaya başlamasıyla birlikte işletmeler, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilmek için yeniden yapılanmak durumunda kalmışlardır. Bu çalışmada bilişim teknolojilerini yoğun bir biçimde kullanan işletmelerin organizasyon yapılarındaki etkileri incelenmiştir.Öğe Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret(2004) Elibol, Halil; Kesici, Burcuİnsanlığın gördüğü en hızlı değişim süreçlerinden birisinin tam ortasındayız. Daha birkaç yıl öncesine kadar bilgi teknolojilerinden haberdar olmayan insanlar bugün sınırsız bilginin kullanıcıları haline gelmişlerdir. 2000’li yılların bilgi çağı olacağı konusu dünyada artık tartışmasız kabul edilmiş bir gerçektir. Ülkeler arası sosyal ve ticari ilişkilerin gelişerek, küreselleşme boyutuna ulaştığı bir dönemde, iletişimde hız kaçınılmaz bir ihtiyaç halini almıştır. Bilgi teknolojisi ve elektronik sektöründeki gelişmeler bu ihtiyacı karşılayacak çözümler bulmuştur. Enformasyon teknolojilerinin gelişim sürecine paralel olarak, ekonomik faaliyetlerin doğası da köklü bir biçimde değişmektedir. Geçmişin genellikle yüz yüze, yazılı kayıt sistemine dayanan iş yapma şekli, giderek artan biçimde, elektronik tabanlı hale gelmektedir. Elektronik ticaret, 1990’lı yılların ikinci yarısından itibaren, internetin aynı zamanda bir iş yapma yeri haline gelmesiyle birlikte yaygınlık kazanmıştır. Bu çalışmada “elektronik ticaret kavramı, kapsamı ve önemi, elektronik ticaret’in özellikleri ve farkları, elektronik ticaret destek sistemleri, elektronik ticaret’in unsurları, elektronik ticaret alanları elektronik ticaret’in araçları, elektronik ticaret modelleri, elektronik ticarette ödeme yolları, elektronik ticaretin avantaj ve dezavantajları ve elektronik ticaret’te güvenlik” konuları kapsamlı biçimde açıklanmıştır.Öğe A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms(2006) Elibol, Halil; Durukan, Tülin; Gökdeniz, İsmail; Keskin, SerhanGünümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazı ciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarını değiştiren trendlerin başlıcaları; bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, internetin ticari amaçla kullanımı, küreselleşme sonucu değişen dünya ekonomisi, iş hayatında müşterinin artan değeri ve müşteri beklentilerinin değişimidir. Bu makalede, sözkonusu köklü değişimin en önemli unsuru olan internetin ticari amaçla kullanımı kapsamında, işletmelerin elektronik ortamda markalaşmaya yönelik çabalarının ve elektronik ortamda markalaşmayı etkileyen faktörlerin karşılaştırmalı bir araştırma sonucunda analizi amaçlanmıştır.Öğe Karayolları yolcu taşıma işletmelerinde e-ticaret hacminin belirlenmesine yönelik bir araştırma(2007) Elibol, HalilBilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte, ulaşım sektörünün kara, hava ve deniz yolları hızlı bir değişim içine girmiştir. Bilgisayar ve internet gibi önemli elektronik ticaret araçları ulaşım sektöründeki işletmelerin vazgeçilmezleri olmuştur. E-ticaret ile birlikte gelen hızlı rekabet ortamında, bu sektördeki işletmeler de müşteri memnuniyetinin devamlılığını sağlamak ve potansiyel müşterileri çekmek için bilgi ve iletişim sektörüne yatırım yapmaktadırlar. Bilgisayar ve internet aracılığıyla ağ yapısı oluşturarak, müşterilerinin rezervasyon, ödeme ve bilgi isteklerine en doğru ve en hızlı şekilde cevap verebilecek duruma gelmeye çalışmaktadırlar. Bu makalede karayolları yolcu taşıma işletmelerinin e-ticaret uygulamaları ve e-ticarete bakış açıları yapılan saha araştırmasıyla incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri(2008) Elibol, HalilGünümüzde bilgisayar teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile bilgisayar donanım maliyetlerindeki önemli gerilemeler; işletmelerin bütün etkinliklerinde yoğun bir biçimde bilgisayar teknolojilerini kullanmasına yolaçmıştır. İşletmeler; bilgisayar teknolojilerini salt mühendislik alanında kullanmamakta; pazarlama etkinliklerinden, lojistik ve servis hizmetine kadar her aşamada bilgisayar ve iletişim teknolojilerinden yararlanmaktadır. Özellikle Internet'in "Elektronik İşletmecilik" ve "Elektronik Ticaret" uygulamalarında kullanılmasıyla birlikte, elektronik ortamda pazarlama faaliyetleri (e-marketing); küresel pazarlara girilmesinde, işletmenin ve sahip olduğu markaların bilinirliğinin artmasında ve işletmenin pazar payının artırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmada; özellikle dış pazarlara açılmada ve finansal açıdan önemli sorunlar yaşan küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinde (KOSİ); elektronik pazarlama uygulamalarının işletme performansına ve marka bilinirliği üzerine katkıları incelenmiş, araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri tablolar yardımıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen kuramsal ve amprik bulguların ışığında işletme yöneticilerine birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kredi Kartlarındaki Taksit Uygulamasının Tüketicinin Harcama Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma(2005) Durukan, Tülin; Elibol, Halil; Özhavzalı, MüzeyyenModern bir ödeme aracı olan kredi kartları, günümüzün yoğun rekabet ortamında gerek üreticiler ve gerekse satıcılar açısından pazarda varolmanın ve güçlü kalmanın önemli unsurlarından biri haline gelmiştir. Plastik para olarak da adlandırılan kredi kartları tüketici açısından ise prestij, kısa vadeli nakit kredi, para taşıma gereksizliği, taksitli alış-veriş imkanı ve geç ödeme avantajından yararlanma v.b. özellikler içermektedir. Son dönemlerde kredi kartında taksit uygulamasının giderek yaygınlaşması, daralan ekonomiye canlılık kazandırmak, mal ve hizmet satışlarını artırmak amacıyla satıcıların seçtiği yöntemlerden yalnızca bir tanesidir. Bu makalede kredi kartlarındaki taksit uygulamasının tüketicilerin harcama alışkanlıkları üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır.