Yazar "Erdal, Celal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe TÜBİTAK bilim fuarlarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Erdal, Celal; Sarı, UğurFen eğitiminin en temel amacı, araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünebilen problem çözme becerisi gelişmiş, bilimsel süreç becerilerini kullanabilen fen okuryazarı öğrenciler yetiştirilmesidir. Öğrencilere var olan bilgileri aktarmak yerine yapılandırılmış öğrenme ortamlarında yaparak yaşayarak istenen becerileri kazandırmak için sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler düzenlenmektedir. MEB ile TÜBİTAK arasında imzalanan destekleme programlarıyla bilim kültürünün bütün topluma yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır. 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programları bu amaç için geliştirilen ve en yaygın şekilde uygulanan organizasyondur. İlk uygulamaya başlandığı günden itibaren giderek artan bir ilgiyle birçok okulda gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları destekleme programının fen eğitimi açısından önemi incelenmiştir. Araştırmanın amacı okullarda düzenlenen 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarlarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisini incelemek ve fuar etkinlikleri hakkında öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Yozgat ili Çekerek ilçesinde bir devlet ortaokulunun 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören ve bilim fuarında fen bilimleri ile ilgili toplam 8 projede görev alan 17 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde toplam 15 hafta boyunca sürmüştür. Bu çalışma, nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem araştırmasına göre dizayn edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda tek grup ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nicel verileri toplamak için öğrencilere fuar etkinlikleri öncesinde ve sonrasında "Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmada nicel verileri desteklemek için ise nitel veri olarak öğrenci görüşleri alınmıştır. Öğrencilerin fuar etkinlikleri hakkındaki görüşleri son test sonrasında yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek alınmıştır. Araştırmada nicel verilerin analizi için non-parametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analiz tekniği ile değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizine göre, bilim fuarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişiminde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler görüşlerinde fuar etkinliklerinin tutum ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediğini, fen bilimleri dersine ve beceri gelişimlerine önemli katkılar sağladığını belirtmişlerdir.