Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdoğan, Derya Öksüm" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Comenius programının amaçlarına ulaşma düzeyinin programa katılan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ve Ankara ili örneği)
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2009) Erdoğan, Derya Öksüm; Akbaş, Oktay
    Bu araştırma, Comenius Programının amaçlarına ulaşma düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2007-2008 öğretim yılında Kırıkkale ve Ankara'da Comenius programına katılan ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görevli öğretmenler ve bu okullarda görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. 2007-2008 yılında Comenius programına Ankara'dan 129, Kırıkkale' den 68 öğretmen ve yönetici katılmıştır. Araştırmanın evrenini programa katılan 197 kişi, örneklemini ise anketi dolduran 162 kişi oluşturmaktadır.Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Yapılan faktör analizi ölçme aracının beş alt boyutu olduğunu göstermiştir. Veri toplama aracının Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,92 olarak tespit edilmiştir. Veriler SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır.1.Öğretmen ve yöneticilerin ölçeğin ?eğitiminde kaliteyi artırma? alt boyutuna ilişkin olarak görüşleri puanları ortalaması ( =4,08)'dır. Bu sonuç Comenius programının ?eğitimde kaliteyi artırma? alt boyutunun amacına büyük oranda ulaştığı şeklinde yorumlanabilir.2. Öğretmen ve yöneticilerin ?kültürler arası bilincin geliştirilmesini sağlama? alt boyutuna ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri ortalaması ( =4,37)'dir. Bu sonuç Comenius programının ?kültürlerarası bilincin geliştirilmesini sağlama? alt boyutunun amacına ulaştığını göstermektedir.3. ?Yabancı dil öğrenimini teşvik etme? alt boyutuna ilişkin olarak araştırma kapsamına alınan öğretmen ve yöneticilerin görüşleri puanlarının ortalaması ( =4,12)'dir. Öğretmen ve yöneticilerden elde edilen veriler Comenius programının ?yabancı dil öğrenimini teşvik etme? alt boyutunun amacına ulaştığını göstermektedir.4. Araştırma kapsamına alınan öğretmen ve yöneticilerin Comenius programının ?eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirme? alt boyutu ile ilgili görüşleri puanlarının ortalamasının ( =3,62)'dir. Alt boyutlara ilişkin görüşler içinde en düşük ortalama bu boyuttadır.5.Ölçeğin ?Eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme? alt boyutuna ilişkin öğretmen ve yöneticilerin puanlarının ortalaması ( =4,25)'dir. Öğretmenler ve yöneticilerden elde edilen veriler, Comenius eğitim programının eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme amacına ulaştığını göstermektedir.6- Araştırma kapsamına alınan erkek ve kadın öğretmenlerin, Comenius eğitim programının ?eğitimde kaliteyi arttırma?, ?kültürlerarası bilincin geliştirilmesini sağlama?, ?yabancı dil öğrenimini teşvik etme ?,?eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirme?, ?eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme? alt boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farklılığı test etmek için yapılan t-testi sonucu anlamlı çıkmamıştır.7- Comenius programına katılan öğretmen ve yöneticilerin görevlerine göre ?eğitimde kaliteyi arttırma?, ?kültürlerarası bilincin geliştirilmesini sağlama?, ?yabancı dil öğrenimini teşvik etme ?,?eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirme?, ?eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme? alt boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farkı belirlemek için yapılan t testi sonucu anlamlı çıkmamıştır.8-Comenius programına katılan öğretmen ve yöneticilerin kıdemlerine göre yapılan varyans analizi sonucunda, öğretmen ve yöneticilerin kıdemlerinin onların ?eğitiminde kaliteyi artırma? boyutuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde farklılığa neden olduğu ortaya çıkmıştır Kıdemi 20 yıldan fazla olan öğretmen ve yöneticiler, Comenius programının eğitim kalitesini arttırdığını diğer kıdemlere oranla daha fazla düşünmektedirler. Kıdemi 10-19 yıl olan öğretmenler ise bunu en az savunan gruptur. Ölçeğin diğer alt boyutlarında öğretmen ve yöneticilerin kıdemi görüşlerinde farklılığa neden olmamaktadır.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim