Yazar "Ergin, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Karşı Kullandıkları Stratejiler(2017) Ergin, Murat; Yoncalık, OğuzhanAraştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı en sık kullandığı stratejilerin "Öğrencinin iyi davranışını yakalayıp övme" ve "Doğru davranışlar için ekstra puan verme" , en az kullandıkları stratejilerin ise "Öğrenciyi dersten atma" ve "Fiziksel ceza uygulama" olduğu görülmüştür. Meslekte yeni ve yaşı genç öğretmenlerin, daha tecrübeli ve yaşlı öğretmenlere göre "Bir kenarda bekletme" stratejisine belirgin düzeyde daha sık başvurdukları anlaşılmaktadır. Aynı şekilde "Şınav veya koşu yaptırma" stratejisini kullanım sıklığı açısından meslekte yeni (1-5 yıl) ve yaşı genç öğretmelerin anlamlı derecede bu stratejiyi tercih ettikleri görülmektedir. Aynı ders ortamını ve saatini okuldaki diğer şubelerle paylaşım durumu bakımından "Görmezden gelme" stratejisinin uygulanmasında da farklılıklara rastlanmıştır. Ders ortamdaki öğrenci sayısı artıkça "Görmezden gelme" stratejisinin kullanımının azaldığı çok belirgindir. Öğretmenlerin kalabalık ortamlarda öğrencilerin üzerindeki kontrolü daha fazladır denilebilir. Benzer bir durumla "Not düşürme" stratejisinde karşılaşılmıştır. Ortam kalabalıklaştıkça ve istenmeyen öğrenci davranışının şiddeti artıkça Öğretmenlerin öğrencileri notlarını düşürmekle tehdit etmeleri artmaktadırÖğe Beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullandıkları stratejiler (Kırıkkale il örneği)(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Ergin, Murat; Yoncalık, OğuzhanBu araştırma, Kırıkkale ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullandıkları stratejileri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı II. döneminde Kırıkkale İlinde devlete bağlı bulunan ortaokul ve liselerde beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapan 124 kişiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Kulinna (2007)'nın geliştirdiği "Davranış Tutum Anketi" kullanılmıştır. Yazardan izin alınarak, 27 maddenin Türkçe'ye çevirisi yapılmıştır. Bu araştırmanın değişkenleri; beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyeti, yaşı, mesleki kıdemi, çalıştıkları okul türü, sınıf mevcudu, okul mevcudu, ders alanının büyüklüğü, ders işlenilen alanın paylaşımı, derse girilen okulun yerleşim yeridir. Elde edilen değerlerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi ile incelenmiş, verilerin normal dağılmadığı görülmüştür. Araştırma verilerinin analizi yüzde (%), frekans (f), Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Bonferroni düzeltme testi ile yapılmıştır. Tüm analizlerde 0,95 güven katsayısına göre karar verilmiştir. Elde edilen verilerden, çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı en sık kullandığı stratejilerin "Öğrencinin iyi davranışını yakalayıp övme" ve "Doğru davranışlar için ekstra puan verme" , en az kullanılan stratejilerin ise "Öğrenciyi dersten atma" ve "Fiziksel ceza uygulama" olduğu görüldü. Beden eğitimi öğretmenlerinin kullandığı stratejilerle, değişkenler arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı. Anahtar Kelimeler : Beden Eğitimi Öğretmeni, İstenmeyen Öğrenci DavranışıÖğe The Types of Injury, Regions and Frequency in Athletes Participating Universities Taekwondo Championchip(2019) Boyalı, Ekrem; Patlar, Süleyman; Ergin, Murat; Kıvrak, Ali Osman; Karadağ, Tayyar; Yıldız, Hasan; Gündoğdu, SühaThis study aims to determine the rates of injuries, the types of injuries and what part of the body is mostly injured in professional taekwondo sportsmen during competitions. This study involves 287 sportsmen participated in the interuniversity Taekwando championship in Ordu. Injuries during a match of the championship was determined by a team. The characteristics and types of injuries, the sportsmen’s verbal expressions were registered by a pre-determined team, and it was mentioned about how these injuries occurred, in which part of the body the injuries were seen. Among 287 sportsmen in this study, 178 sportsmen were male, 109 ones were female. 46 universities took part in this championship. The championship lasted three days and total 271 competitions were done. 539 injuries were determined in total. The mostly seen type of injury was hematoma (43%), the mostly injured part was in lower extremities 416 (77%), most of the injuries were ones seen in defense (36%). No injuries were not observed in neck, shoulder, spine or trunk and cerebral injuries were not also observed. As a result of the study, it was explained that most of the injuries seen in the taekwondo competitions did not require the medical intervention and the lower extremities were mostly injured in these competitions. In the light of these findings, it could be said that these parts be protected during the competitions and the defense techniques be different.Öğe Zihinsel engelli çocuklarda uyarlanmış fiziksel eğitim programının temel motor becerilerinin gelişimine etkisi(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Ergin, Murat; Ayan, SinanAraştırma Uyarlanmış Fiziksel Eğitim Programı (UFEP)'nın hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların temel motor beceri düzeylerinin gelişimine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ön test son test kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır. Araştırmaya, 14 deney (7.79±1.05 yıl), 14 kontrol grubu (8.07±1.07 yıl) olmak üzere toplam 28 hafif düzeyde zihinsel engelli çocuk katılmıştır. UFEP deney grubuna 12 hafta boyunca, haftada üç gün, günde 40 dakika olmak üzere toplam 1440 dakika uygulanmıştır. UFEP'in uygulanması sırasında öğrenilmesi hedeflenen becerilerin analizi yapılmış ve bu becerilerin öğretiminde "komut verme", "alıştırma" ve "doğrudan öğretim" yöntemleri kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna UFEP öncesi ve sonrasında; boy uzunluğu, vücut ağırlığı ve beden kitle indeksi ölçümleri, TGMD-2 Testi (Kaba Motor Gelişim Testi-2), 20 m sürat koşusu, durarak uzun atlama, statik denge (flamingo denge testi), dikey sıçrama, esneklik, el kavrama kuvvet testleri uygulanmıştır. Verilerin tanımlayıcı istatistikleri, gruplar arasındaki farklar, SPSS 22.0 istatistik paket programında değerlendirilmiştir. Normallik testi Shapiro-Wilks Testi ile yapılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön test ve son test ölçümlerinin gruplar arası karşılaştırılmalarında non–parametrik testlerden Mann Whitney U Testi ve parametrik testlerden Bağımsız Gruplarda t Testi, grup içi ön test ve son test karşılaştırmalarında ise non–parametrik testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile parametrik testlerden Bağımlı Gruplarda t Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, UFEP'in hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların temel motor beceri düzeylerini geliştirdiği belirlenmiştir. UFEP'in motor beceri öğretimi amacıyla, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Beden Eğitimi ve Spor, Spor ve Fiziki Etkinlikler derslerinde veya ders dışı zamanlarda kullanılabileceği düşünülmektedir.