Yazar "Erman, Mehtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin öğretim programlarına ilişkin farkındalıklarının ve programlardan yararlanma durumlarının incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Erman, Mehtap; Özdemir, Soner MehmetBu araştırmada, Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapan ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinin uyguladıkları öğretim programına ilişkin farkındalıkları ve öğretim programlarından yararlanma durumları incelenmiş, ayrıca öğretmenlerin öğretim programlarından yararlanma durumları ile değişime karşı tutumları arasında ilişki olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama türü olan bu araştırmada üç bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapan 380 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Analizlerde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanında, iki kategorili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar t-testi, ikiden fazla kategoriye sahip değişkenlerin karşılaştırılmasında ise tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, öğretmenlerin üçte ikisi öğretim programları ile ilgili hizmet içi eğitim aldığını belirtmesine karşın, çoğu bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduğunu ifade etmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin uyguladıkları öğretim programını inceleme, derse hazırlanma ve uygulamada öğretim programından yararlanma ve ders dışı kaynaklardan faydalanma durumlarının oldukça yüksek olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, öğretmenlerin öğretim programından yararlanma biçimleri cinsiyet ve görev yaptıkları eğitim kademesine göre farklılık gösterirken; kıdem, mezun oldukları yükseköğretim programı, lisansüstü eğitim yapıp yapmama ve öğretim programının tanıtımına ilişkin hizmet içi eğitim (HİE) alıp alınmaması bakımından anlamlı düzeyde farklılığa rastlanmamıştır.Çalışmanın bulgularına göre, öğretmenlerin değişime karşı tutumlarının olumlu yönde olduğu, değişime karşı tutumları ile öğretim programından yararlanma biçimleri arasında pozitif yönde ve düşük bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Öğretmen, Farkındalık, Değişim, Tutum.