Yazar "Ertuğrul, Nurcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları(2013) Elkatmış, Metin; Demirbaş, Murat; Ertuğrul, NurcanBu çalışmada, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin, öğretmenliğe ilişkin mesleki öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kapsamında düzenlenen çalışmaya toplam 338 öğrenci dahil edilmiştir. “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” (Teachers’ Self Efficacy Scale) ile toplanan veriler SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları arasında istatistiksel olarak bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Bunun yanında Eğitim Fakültesinde öğrenim gören erkek öğretmen adaylarının öz yeterlik algılarının kızlara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrenim türü ve öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri bakımından ise, istatistiksel olarak bir farkın olmadığı görülmüştür. Yine formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öz yeterlik algılarının cinsiyete, öğrenim türüne göre farklılaşmadığı tespit edilen sonuçlar arasındadır.Öğe Fen bilimleri öğretiminde ortak bilgi yapılandırma modelinin öğrenme ürünlerine etkisi(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Ertuğrul, Nurcan; Demirbaş, MuratBu araştırmanın amacı; Fen Bilimleri öğretiminde, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine, bilimin doğasına ilişkin düşüncelerine ve kavramsal değişimlerine olan etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılı itibariyle, Kırşehir ili Merkez Cacabey Ortaokulu'nun 6. sınıflarında öğrenin gören 121 öğrenci oluşturmuştur. Karma yöntem kullanılan araştırmanın nicel boyutu, 'Gerçek Deneme Modeli' kapsamında yer alan 'Ön Test- Son Test Kontrol Gruplu Model' ile nitel boyutu ise 'Fenomenografi' ile yürütülmüştür. 10 haftalık bir süreçte 'Işık ve Ses' ünitesi kapsamında sürdürülen araştırmada, deney grubunda OBYM'ye göre öğretim, kontrol grubu 1'de 2004 İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nın öngördüğü 5E öğrenme modeline göre öğretim, kontrol grubu 2'de ise geleneksel öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; çalışma grubunu belirlemek amacıyla 'Işık ve Ses Ünitesi Hazır Bulunuşluk Testi' kullanılmıştır. Modelinin akademik başarı üzerindeki etkisini belirlemek için 'Işık ve Ses Ünitesi Akademik Başarı Testi', mantıksal düşünme üzerindeki etkilerini belirlemek için 'Mantıksal Düşünme Grup Testi' uygulanmıştır. Modelin, öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin düşüncelerinde değişiklik meydana getirip getirmediğini belirlemek için de 'Bilimin Doğası Ölçeği' nden yararlanılmıştır. Modelin, kavramsal değişim üzerindeki etkisi ise fenomenografik kategorilerle belirlenmiştir. Araştırma sonunda; deney grubunda uygulanan OBYM'nin, öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı, mantıksal düşünme becerilerini ve bilimin doğasına ilişkin düşüncelerini olumlu yönde geliştirdiği, kavramsal değişimin gerçekleşmesine katkı sağladığı görülmüştür. Kontrol grubu 1'de uygulanan 5E öğrenme modeli, öğrencilerin akademik başarılarının artmasında ve mantıksal düşünme becerilerinin gelişmesinde etkili olurken bilimin doğasına ilişkin düşüncelerine yönelik bir değişiklik meydana getirmemiştir. Kontrol grubu 2'de uygulanan geleneksel öğretim ise öğrencilerin akademik başarılarını artırırken, mantıksal düşünme becerilerine ve bilimin doğasına ilişkin düşüncelerine herhangi bir katkı sağlamamıştır. Grupların akademik başarıları karşılaştırıldığında; OBYM ile 5E öğrenme modelinin, öğrencilerin akademik başarılarının artırılmasında eşit düzeyde başarı sağladığı, geleneksel öğretimin ise her iki öğretim modeline göre akademik başarıyı daha düşük düzeyde geliştirdiği görülmüştür. Öğrencilerin mantıksal düşünme becerisine de OBYM ile 5E öğrenme modeli eşit düzeyde geliştirmiş, geleneksel öğretimin öğrencilerin mantıksal düşünme becerileri üzerinde bir etkisi olmamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında; araştırmanın bu alanda yapılacak yeni çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, 5E Öğrenme Modeli, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli, Fenomenografi, Akademik Başarı, Mantıksal Düşünme Becerisi, Bilimin Doğası, Kavramsal DeğişimÖğe Self-efficacy beliefs of students who take the pedagogic training program in the faculty of arts and sciences and students in the education faculty towards teaching profession(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2013) Elkatmış, Metin; Demirbaş, Murat; Ertuğrul, NurcanThe aim of this study is to compare self-efficacy beliefs of students who take the pedagogic training program in the Faculty of Arts and Sciences and students from Education Faculty towards to teaching profession in terms of a variety of variables. A total of 338 teachers were included in the study held as part of the relational model of screening. The data collected with measurement tool which name is Teachers' Self Efficacy Scale, were analyzed using SPSS statistical software. As a result, it is derived that there is no statistically significant difference between the self-efficacy beliefs of students who take the pedagogic training program in the Faculty of Arts and Sciences and students in the Education Faculty towards the teaching profession. In addition, teachers' self-efficacy perceptions of boys attending faculty of education were found to be higher than girls. However, the difference between reasons for choosing the teaching profession and day or night classes was not statistically significant. Moreover, it is identified that perceptions of self-efficacy pedagogic training students in the faculty of science do not differ as per gender and day or night classes.