Yazar "Gür, Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul öğrencilerinin dikkat düzeyleri, öz-düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişki(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Gür, Deniz; Katrancı, MehmetBu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dikkat düzeyleri ile öz düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Kırıkkale il merkezindeki ilkokullarda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri, örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 177 kız ve 180 erkek olmak üzere toplam 357 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2016-2017 eğitim öğretim yılında Şubat-Haziran ayları arasında toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Okuduğunu Anlama Testi, Öz Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanım Envanteri ve d2 Dikkat Testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik sonuçları, bağımsız gruplar için t-Testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Yapılan çözümlemelerde bilgisayar destekli bir istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin "orta" düzeyde olduğu ve cinsiyete göre kız öğrenciler lehine anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin, ebeveynlerinin mesleğine ve öğrenim durumuna göre anlamlı düzeyde değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Anne ve baba öğrenim düzeyi yükseldikçe öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Öğrencilerin dikkatlerinin "iyi" düzeyde olduğu ve dikkat düzeyinin öğrencilerin cinsiyetlerine, el kullanım tercihine ve annelerinin mesleğine göre farklılık göstermediği; babalarının mesleğine göre ise anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra dikkat düzeyinin, öğrencilerin ebeveynlerinin öğrenim durumuna göre farklılık gösterdiği; ebeveynin öğrenim düzeyi yükseldikçe dikkat düzeyinin de arttığı tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin "çok yüksek" düzeyde olduğu; öz düzenleme becerisinin cinsiyete, ebeveynin mesleğine ve ödev yardımı alıp almama durumuna göre farklılık göstermediği görülmüştür. Öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin, ebeveynlerinin öğrenim durumuna göre farklılık gösterdiği; ebeveynin öğrenim düzeyi yükseldikçe öz düzenleme becerisi düzeyinin de arttığı belirlenmiştir. Ayrıca dikkat düzeyi ile okuduğunu anlama arasında olumlu yönde yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu; dikkat düzeyi ile öz düzenleme becerisi arasında olumlu yönde zayıf düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra öz düzenleme becerisi ile okuduğunu anlama düzeyi arasında olumlu yönde orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: dikkat, öz düzenleme, okuma, okuduğunu anlama.Öğe Pulsed-Field gel electrophoresis yöntemiyle insan ve sığır kökenli Staphylococcus aureus suşlarının moleküler popülasyon genetiği üzerinde çalışmalar(2007) İstanbulluoğlu, Ersin; Gür, Deniz; Ünal, Serhat; Ünal, Nilgün; Bulun, Hakan[Abstract Not Available]Öğe Türkiye’de hastane izolatı gram-negatif bakterilerde yeni beta-Laktam antibiyotiklere direnç ve GSBL tipleri: Çok merkezli HİTİT sürveyansının sonuçları(2008) Gür, Deniz; Gülay, Zeynep; Akan, Özay Arıkan; Aktaş, Zerrin; Kayacan, Bal Çiğdem; Çakıcı, Özlem; Eraç, BayrıGram-negatif hastane izolatlarında geniş spektrumlu (B-laktamazlar (GSBL) ve çeşitli direnç mekanizmaları nedeniyle B-laktam antibiyotiklere karşı giderek artan direnç, bu antibiyotiklerin ampirik kullanımını sınırlamaktadır. Tedaviye yön vermek için çok merkezli sürveyans çalışmalarına gereksinim vardır. Türkiye'de altı merkezin katılımı ile Haziran 2004-0cak 2005 tarihleri arasında yapılan çok merkezli bu çalışmada, 457 Escherichia coli, 390 Klebsiella pneumoniae, 194 Pseudomonas aeruginosa ve 155 Acineto-bacter baujvannii olmak üzere toplam 1196 gram-negatif hastane izolatının seftriakson, seftazidim, sefe-pim, imipenem, sefoperazon/sulbaktam ve piperasilin/tazobaktama karşı in vitro direnç durumunun ve ayrıca E.coli ve K.pneumoniae kan izolatlarında GSBL varlığının araştırılması amaçlanmıştır. Antibiyotiklerin minimum inhibisyon konsantrasyonu (MİK) değerleri ve GSBL üretimi E-test (AB Biodisk, Solna) yöntemiyle saptanmıştır. Direnç oranlarının belirlenmesinde CLSI direnç sınır değerleri kullanılmış; GSBL türleri PCR analizi ile belirlenmiştir. Çalışmada, E.coli suşlarının %26'sında, K.pneumoniae suşlarının ise %32'sinde GSBL pozitifliği saptanmış; bu oranlar kan izolatı olan E.coli ve K.pneumoniae suşlarında sırasıyla %31.7 ve %33.3 olarak izlenmiştir. Kan izolatlarında en sık tespit edilen enzimler, CTX-M (%71.4), TEM (%49.4) ve SHV (%46.7) türevleri olmuş; en sık saptanan CTX-M türünün CTX-M-15 (%69.4) olduğu, bunu CTX-M-3 (%28.6) ve CTX-M-1 (%2)'in izlediği görülmüştür. E.coli izolatlarında imipeneme direnç saptanmazken, K.pneumoniae1da imipenem direnci %1.3, P.aeruginosa'da %28.9, A.baumannii'de ise %52.2 olarak bulunmuştur. E.coli, K.pneumoniae, P.aeruginosa ve A.baumannii'de sefoperazon/sulbak-tama karşı direnç oranları sırasıyla %6, %17.7, %27.9 ve %4J .3 olarak belirlenmiş, piperasilin/tazobak-tam direnci ise sırasıyla %10.2, %22.3, %22.7 ve %78.7 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar, ülkemizin çeşitli merkezlerinde hastane izolatı gram-negatif bakterilerde GSBL oranlarının ve R-laktamlara direncin yüksek olduğunu, merkezler arasında direnç yönünden farklılıklar olduğunu ve ülkemizde CTX-M enzimlerinin hastane izolatlarında yaygın olduğunu göstermiştir.