Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Güven, Resul" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf öğretmenlerinin rehberlik ve denetim sürecine ilişkin görüşleri ( Yozgat ili örneği )
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2011) Güven, Resul; Aslan, Sevda
    Bu araştırma ile ilköğretim kurumlarının denetiminden sorumlu olan İlköğretim müfettişlerinin, (eğitim müfettişlerinin) rehberlik ve denetimlerinde sergiledikleri tutum ve davranışlarına karşın, sınıf öğretmenlerinin görüşleri saptanmış ve bu sorunlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Daha önce bu alanda ilköğretim öğretmenlerinin tamamını kapsayacak şekilde eğitim müfettişlerinin ya rehberlik etkinliklerinden, ya da denetim etkinliklerinden oluşan bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma ise; eğitim müfettişlerinin rehberlik ve denetim etkinliklerinin tümünü kapsayacak şekilde sadece sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle oluşmuştur.Sınıf öğretmenlerinin, hem görev yaptıkları okulların çeşitliliği (Birleştirilmiş sınıflı okullar, Taşıma merkezi okullar, İl-İlçe merkez okulları), hem mezun oldukları lisans programlarındaki çeşitlilik (Eğitim Enstitüsü, Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik Fakülteleri gibi), hem de mevcut öğretmen kadroları içerisinde büyük bir orana sahip olması, beni bu araştırmaya sevk etti.Araştırmada önce eğitim müfettişlerinin ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin rehberlik ve denetim etkinlikleri hakkında ilgili kaynaklar taranmış elde edilen bulgular doğrultusunda ilgili uzman görüşleri de alınarak ölçek formu hazırlanmış ve anket formu örnekleme alınan sınıf öğretmenlerine uygulanarak onların görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmada tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Yozgat merkez ilçe ve köy/kasaba ilköğretim okullarında görev yapan 258 sınıf öğretmeninin görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Anket formu üç ana bölümden oluşmuştur. I.bölümde; İlköğretim sınıf öğretmenlerinin kişisel bilgilerini içeren 5 maddeden, II. bölümde İlköğretim müfettişlerinin rehberlik sürecindeki rehberlik rollerine ilişkin 27 maddeden, III. bölümde ise ilköğretim müfettişlerinin denetim sürecindeki denetim rollerine ilişkin 21 maddeden oluşan sorular yer almaktadır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitim müfettişlerinin davranışlarına ilişkin algı ve beklentileri, okulun bulunduğu yer, cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan lisans programı ve eğitim durumu değişkenleri arasındaki ilişkiler saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda; İlköğretim müfettişlerinin rehberlik etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşleri ?kısmen? düzeyinde, eğitim müfettişlerinin denetim etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşleri ?nadiren? düzeyinde olduğu görülmüştür. Ayrıca; eğitim müfettişlerinin rehberlik etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşlerinin görev yaptıkları okul değişkenine göre aralarında anlamlı bir farklılık olduğu, eğitim müfettişlerinin denetim etkinliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına ilişkin görüşlerinin görev yaptıkları okul değişkenine göre aralarında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Araştırmada elde edilen sonuçlar, öğretmenlere ve eğitim müfettişlerine sunulmuş ve bu hususta önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim Müfettişi, Sınıf Öğretmeni, Rehberlik Etkinlikleri, Denetim Etkinlikleri

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim