Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hamdi, Mehmet Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    As a standart preventive method brush- on fluoride application in primary schools: Four years field study results
    (2015) Dülgergil, Çoruh Türksel; Hamdi, Mehmet Mustafa; Ercan, Ertuğrul; Dallı, Mehmet; Türkoğlu, Özge
    Amaç: Bu çalışma; bir il merkezindeki tüm ilköğretim okullarını kapsayan, basitleştirilmiş bir koruyucu diş hekimliği yöntemi olan Fırça ile florlu jel uygulamasının orta ve uzun süreçteki etkilerinin değerlendirilmesi amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: 2007 yılında Kırıkkale ili merkezine bağlı ilköğretim birinci sınıfta öğrenim gören çocuklardan, çalışma ve kontrol grubuna eşit dağılmak üzere toplam 480 çocuk çalışmaya dâhil edildi. Çalışma grubuna %2lik nötral florlu jelin diş fırçası ile çocuklara birebir fırçalatılması (brush-on gel application) yöntemi ile yılda 4 defa ve 3 yıl boyunca olmak üzere toplam 12 uygulama yapılırken, kontrol grubuna ise yılda en az bir kere sınıf ortamında fırçalama eğitimi verildi. Grupların başlangıç, birinci, ikinci ve dördüncü yıl muayeneleri Dünya Sağlık Örgütünün (DSÖ) muayene kriterlerine göre gerçekleştirildi. Bulgular: Grupların başlangıç, birinci ve ikinci yıldaki DMFT değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık mevcut değilken, dördüncü yıldaki DMFT değerleri (sırasıyla 0,330,72 ve 0,691,15) arasında anlamlı farklılık bulundu (p0,001). Grupların başlangıç ve ikinci yıldaki çürük yaygınlık yüzdeleri arasında anlamlı farklılık gözlenmezken, ikinci ve dördüncü yılındaki çürük yaygınlık yüzdeleri arasında anlamlı farklılık mevcuttur (sırasıyla p0,049 ve p0,004). Sonuçlar: İlköğretim okullarında gecikmiş tip hijyen eğitiminin de verilebildiği basitleştirilmiş koruyucu uygulamalar, çürük artışının kontrol altına alınabilmesi açısından bir fırsat oluşturabilir. Bununla beraber bu tip basit yöntemler, yüksek çürük riskli hastalarda yetersizdirler ve risk bazlı koruyucu yöntemlerin desteğine ihtiyaç duyarlar.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim