Yazar "Heybet, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Uydu teknolojisi pazarında müşteri iletişiminin önemi: TÜRKSAT kurumsal müşterilerine yönelik bir araştırma(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Heybet, Mehmet; Durukan, TülinKüreselleşen dünyada eğitim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler, entelektüel sermayeye yatırım yapan işletmelerin sayısının her geçen gün daha da artması, bilim ve teknoloji alanında yapılan çalışmalara daha çok destek verilmesi, kurumsal esneklik ve şeffaflık kavramlarının şirket imajı açısından önemli bir hale gelmesi, internet kullanımının yaygınlaşması, yazılım dünyasında yaşanan gelişmeler ve teknoloji tabanlı kurumsal danışmanlık hizmetlerinin giderek artması, büyük şirketlerin bilgi teknolojilerine entegrasyonu ile sağlamış oldukları rekabet üstünlükleri vb. çevremizde yaşanan birçok gelişme, değişen rekabet koşulları içerisinde pazarlama ve müşteri iletişiminin önemini, işletmelerin pazarlama bilgi sistemine ve bütünleşik pazarlama stratejisine olan ihtiyaçlarını önemli ölçüde artırmıştır. Bu çalışmada, Türkiye'nin sahip olduğu uydu teknolojisine ilişkin kavramsal bilgilere yer verilmiş, yerelden başlayarak ulusal, uluslararası ve küresel pazarda büyük oyuncu olma çabasındaki ülkemizin uydu teknolojisinin pazarlanmasında; etkin pazarlama iletişimine dayalı müşteri ilişkileri yönetiminin olmazsa olmaz önemi vurgulanmıştır. Tezin birinci bölümünde pazarlamanın tanımı, gelişimi, unsurları, pazarlama ve iletişim kavramı arasında nasıl bir ilişkinin var olduğu, uluslararası pazarların özellikleri, uluslararası pazarlarda rekabet edebilme gereklilikleri üzerinde durulmuştur. Tezin ikinci bölümünde müşterinin ne olduğu, müşteri ilişkileri yönetiminde nasıl bir sürecin takip edildiği, müşteri memnuniyetinin sağlanması noktasında nelerin yapılması gerektiği, müşteri sadakati ve müşteri ilişkileri yönetiminin amaçları konularına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde uydu yayıncılığının gelişimi, uydu teknolojisinin ne olduğu, neden önemli olduğu, nerelerde hangi amaçlarla kullanıldığı, yayıncılık sektörünün önemli aktörleri ve Türksat'ın tanıtımı konuları üzerinde durulmuştur. Tezin dördüncü bölümü olan araştırma kısmında uydu hizmetlerinin sunulduğu bir piyasada müşteri iletişiminin neden önemli olduğu, pazarlamanın 4P'si (Product, Promotion, Price, Placement) açısından müşteri memnuniyetinin hangi düzeylerde olduğu ve bu memnuniyet düzeylerine göre hizmet sunumuna yön verildiği konuları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın asıl amacı rekabetin giderek arttığı uydu sektöründe müşteri iletişiminin ne ölçüde önemli olduğunun ortaya konulmasıdır. Araştırmada, yüz yüze anket yöntemi uygulanmış ve elde edilen veriler istatistik programında analiz edilerek bulgular yorumlanmıştır. Araştırma evreni içerisinde Türkiye'de faaliyet gösteren medya hizmet sağlayıcı TV ve radyo kanallarının yetkili çalışanları yer almaktadır. Araştırmamızda 156 firmanın üst düzey yetkililerine anket gönderilmiştir. Ankete katılan kurumsal firma sayısı 130 olup; katılımcı sayısı 130 kişidir. Anketlerden elde edilen veriler SPSS-22 programında tasnif edilerek, frekans dağılımları elde edilmiş, değişkenlerle çapraz tablolar oluşturulmuş ve istatistiksel analizler sonucu çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Sonrasında elde edilen bu bulgular, araştırmanın amaçları doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye'de yayın hizmeti alan medya hizmet sağlayıcısı, TV ve radyo kanallarının memnuniyet dereceleri ile bu memnuniyeti etkileyebilecek değişkenler arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Bu ilişkiler çalışmanın sonuç bölümünde değerlendirilmiştir.