Yazar "Kör, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bulut Tabanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Etkinlik Öneri Sistemi Tasarımı: Eğitimsel Veri Madenciliği Uygulaması(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Kör, Hakan; Erbay, HasanBu tez çalışmasında, bulut alt yapısı üzerine kurulmuş çevrimiçi öğrenme platformu için etkinlik öneri modeli oluşturulmuştur. Öncelikle bulut kavramı ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan bulut yaklaşımları ve bu yaklaşımların sağlayacağı yararlar açıklanmıştır. Sonraki aşamada, öğrenme yönetim sistemi olarak tercih edilen moodle veri tabanından çalışmaya katkı sağlayacak değişkenler süzülmüştür. Başka bir ifadeyle, veri madenciliği işlemlerinde kullanılacak veri ambarı için gerekli veriler moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinden elde edilmiştir. Veriler içerisinden tahmin modeli için gerekli değişkenler seçilerek veri madenciliği işlemlerine tabi tutulmuştur. Veri madenciliği sürecinde geleceğe yönelik tahmin işlemleri için kullanılan karar ağacı sınıflama algoritmaları kullanılmıştır. Yapılan testler sonucu, C5 algoritmasının diğer karar ağacı algoritmalarına göre daha başarılı bir tahmin başarısına sahip olduğu görülmüştür. C5 algortimasının işleyiş basamakları model kısmında, oluşturulan karar ağacı yapısına ise bulgular kısmında yer verilmiştir. Ayrıca oluşturulan modelin, web tabanlı uygulama modeli tasarlanarak yayılma kısmına eklenmiştir. Bu model, çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen grubu yönlendirici niteliktedir. Bir çok ders materyali ve etkileşim araçları söz konusu ortamlarda öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır. Öğrenmeye istekli ve başarıyı hedefleyen bireyler, bireysel özelliklerine uygun etkinliklerin seçiminde yeterli bilgiye sahip değildir. Oluşturulan model üzerinden, öğrenen bireylere derslere katılmadan önce dönem sonunda elde edebilecekleri tahmini başarı oranlarının verilmesi hedeflenmiştir. Bu tür tahmin algoritmalarının eğitim sürecine sağlayacağı katkılar ve web tabanlı modelin olası yararlarına sonuç kısmında yer verilmiştir. Veri madenciliği işlemleri dışında, örneklemin demografik yapısını, haftalık başarı, ders materyallerini kullananların başarı oranlarını gösteren temel istatistiksel bilgilere yer verilmiştir. Sonraki çalışmalarda, araştırmacılara daha başarılı sonuçlar elde etmek için büyük örneklem grubu üzerinde çalışmanın yarar sağlayacağı önerilmiştir. Ayrıca öğrenme grubundaki bireylerin forum, chat, wiki gibi etkileşim araçlarını daha sık kullanmalarına yönelik teşvik edici çözümler getirilmesinin başarıya olumlu katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Uzaktan eğitim ve örgün eğitimin çok yönlü - çapraz karşılaştırılması: Kırıkkale Üniversitesi ve Hitit Üniversitesi örneği(Kırıkkale Üniversitesi, 2013) Kör, Hakan; Erbay, Hasan; Çataloğlu, ErdatEğitim-öğretim faaliyetleri belirli kanunlar çerçevesinde, devlet kurumları veya özel eğitim kurumları aracılığıyla yürütülmektedir. Bu faaliyetler kendi içerisinde okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim gibi birimlere ayrılmaktadır. Belirli bir zaman ve yerde okul niteliği taşıyan kurumlarda önceden belirlenmiş bir plan dâhilinde verilen eğitime örgün eğitim denilmektedir. Bunun dışında belirli bir zaman diliminde akranları ile okula gitme olanağı bulamayan kişilere, istekleri doğrultusunda uzaktan eğitim fırsatı verilmektedir.Uzaktan eğitim; öğretmen ve öğrencinin ayrı mekânlarda, devam zorunluluğu olmadan basılı materyaller, işitsel ve görsel araçlar, video konferans ve internet gibi iletişim araçlarının kullanılması ile yürütülen eğitim-öğretim faaliyetleridir.Gelişen iletişim teknolojileri sayesinde, bilgisayarlara kurulan özel programlar sayesinde dünyanın öbür ucundaki bir kişi ile iletişim kurmak çok kolay hale gelmektedir. İnternet ortamında oluşturulmuş sanal sınıflar, aynı anda yüzlerce kişi alanında kariyer sahibi uzman kişilerden eşzamanlı veya eşzamansız olarak eğitim almasına fırsat sağlamaktadır. Aynı zamanda uzaktan eğitim alan öğrencilerin, başka bir işte çalışarak ekonomik yönden kazanç sağladığı düşünülürse, eğitim veren kurum veya kuruluşlarda, eğitim alan öğrencide eğitim maliyeti yönünden ekonomik kazanç sağlamaktadır.Bu tez çalışmasında, Kırıkkale Üniversitesi ve Hitit Üniversitesi Önlisans programlarında eğitim alan, uzaktan eğitim ve örgün eğitim öğrencileri arasında çok yönlü karşılaştırma yapılmıştır. Belirli kategorilere ayrılmış anket soruları ve sonrasında öntest-sontest soruları öğrencilere web tabanlı olarak uygulanmıştır. Veri tabanına kaydedilen bilgiler veri analiz programı yardımıyla analiz edilerek, uzaktan eğitim ve örgün eğitim karşılaştırma sonuçları elde edilmiştir. Sonuçlar yorumlanmış ve gerekli önerilere sonuç kısmında yer verilmiştir.Öğe Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması(2013) Kör, Hakan; Çataloğlu, Erdat; Erbay, HasanBu çalışmada meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı bölümü öğrencilerinden uzaktan eğitim ve örgün eğitim alan iki farklı grup arasında öğretim metotlarının, öğrenci başarı düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve katılımcılara web tabanlı olarak uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma gruplarını, 2011- 2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Eğitim ve örgün eğitim öğrencileri ile Hitit Üniversitesi örgün eğitim öğrencileri oluşturmaktadır. İlk etapta İnternet Programcılığı-I dersini alan uzaktan eğitim ve örgün eğitim öğrenci gruplarına CSS ile Javascript konularını kapsayan ön test uygulanıp elde edilen veriler kaydedilmiştir. Ardından uzaktan eğitim ve örgün eğitim gruplarında CSS ile Javascript konuları 4 hafta süreyle işlenilerek son test uygulanmıştır. Test sonucunda kaydedilen veriler analiz edilerek, hangi öğretim metodunun öğrenci başarısı üzerinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan tüm gurupların öntest ve sontest puanları karşılaştırılarak çizelgeler halinde verilmiştir. Çizelge yorumlarında, başarı farklılıklarının hangi gurup lehine olduğu belirtilerek gerekli açıklamalara yer verilmiştir. Araştırmanın son kısmında ise sonuçların nedenleri üzerine yorum ve öneriler yapılmıştırÖğe Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması(2017) Engin, Melih; Kör, Hakan; Erbay, HasanBu çalışmanın amacı, orijinali Wielkiewicz ve Meuwissen (2014) tarafından geliştirilen yaşam boyu öğrenme ölçeğinin Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Ölçeğin Türkçeye çevirisi dil uzmanlarınca ve araştırmacılar tarafından yapılmıştır. Daha sonra Türkçeye uygunluk, içerik ve ölçme değerlendirme açılarından da uzmanlar tarafından değerlendirilmiştir. Alınan görüşler doğrultusunda düzenlemelerin yapıldığı ölçek, geçerlik ve güvenirliğinin saptanması amacıyla 727 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin bulgular açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yöntemi ile sağlanmıştır. Ölçek maddeleri tek faktör altında toplanmıştır. Ölçeğe uygulanan faktör analizi sonucu bir soru çıkarılmıştır, son durumda ölçek toplamda 15 madde içermektedir. Ölçeğin geneli için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,93 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ölçeğin Türkiye'de de kullanılabileceğini göstermiştir.