Yazar "KAMER ARSLAN" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin, vektör uzaylarında lineer bağımlılık-lineer bağımsızlık ve baz-boyut kavramlarını algılama becerilerinin araştırılması(Fen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, 2021) KAMER ARSLANLineer cebir dersi matematik öğretmenliği programında okuyan öğrenciler açısından oldukça önemli ve temel bir derstir. Bu nedenle lineer cebir dersinin içeriğindeki kavramların öğrenciler tarafından anlaşılması ve bu derse ait bilgilerinin derinleştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu noktada yürütülen bu çalışmanın amacı, vektör uzaylarına ait lineer bağımlılık, lineer bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarının öğrenciler tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi ise amaca yönelik örnekleme tekniği kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırma Kırıkkale Üniversitesi ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 36 ikinci sınıf öğrencisi ile 2019-2020 bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak ise Lineer bağımlılık-bağımsızlık ve baz-boyut bilgi testi (LBBT) ve yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun lineer bağımlılık ve lineer bağımsızlık kavramlarını doğru bir şekilde tanımladığı ancak bu iki kavram arasındaki ilişkiyi doğru açıklayamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin baz ve boyut kavramlarını da kısıtlı algıladığı ilgili kavramlara yönelik açıklamalar yaparken zorlandıkları görülmüştür. Genel anlamda öğrencilerin lineer bağımlılık-bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarını algılama noktasında güçlük yaşadığı saptanmıştır.