Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaleli, Turan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen bilimleri öğretiminde drama yöntemi destekli 5E öğretim modelinin enerji konusunda öğrenci başarısı ve farkındalığına etkisi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Kaleli, Turan; Gökalp, Faik
    Bu çalışmada, fen bilimleri öğretiminde drama yöntemi destekli 5E öğretim modelinin enerji konusunda öğrenci başarısı ve farkındalığına etkisi incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinin Sincan ilçesinde bulunan bir ortaokulun 6. sınıfında okuyan 28'i deney, 28'i kontrol grubu olmak üzere 56 öğrenci ile 8 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Dersler, deney grubunda 5E öğretim modelinin derinleştirme basamağı drama yöntemi ile desteklenerek işlenirken, kontrol grubunda ise MEB'in ortaokul okullarında uygulanmasını öngördüğü ders kitaplarına uygun şekilde 5E öğretim modeli ile işlenmiştir. Araştırmada, veriler Başarı Testi ve Enerji Farkındalık Ölçeğiyle toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde istatistiki işlemlerden Mann Whitney U- testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS (Statistical Package for Social Science) 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ön test sonuçları açısından aralarında bir fark olmayan iki gruptan, son test sonuçlarına göre öğrenci başarıları ve enerji farkındalıkları açısından deney grubu lehine anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim