Yazar "Kandemir, Aysun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Attitudes and Barriers to Incident Reporting for Doctors and Nurses in a University Hospital’s Surgery Departments(2020) Kaya, Sıdıka; Karaman, Sevilay; Demir, İpek Bilgin; Ürek, Duygu; Kandemir, Aysun; Yiğit, DilekPurpose: To assess awareness and use of the incident reporting system among doctors and nurses working in hospital surgery departments and to identify the reasons inhibiting incident reporting. Methods: It was used a cross-sectional study design. The study population comprised doctors and nurses working in the surgery departments of a university’s adult and children’s hospital. A form including an incident reporting questionnaire was administered to the population. Results: Compared to doctors, nurses were more aware of the existence of the incident reporting system, filled out more incident reporting forms, and were more knowledgeable about where and how to access the forms and what to do once they were complete. The main barriers to incident reporting were a lack of feedback, completing the form being too time consuming, and the ward being busy. Conclusion: Nurses are more knowledgeable about incident reporting and report more incidents than doctors, who have more concerns. Doctors’ main reason for not reporting incidents is the ward being busy while for nurses it is a lack of feedback.Öğe Evde Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Profili ve Sunulan Hizmetin Değerlendirilmesi(2016) Işık, Oğuz; Kandemir, Aysun; Erişen, Mehmet Akif; Fidan, Cuma; Fidan, CumaSağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında sağlık hizmetlerini mobilize hale getiren "Evde Sağlık Hizmetleri" ilk olarak 2011 yılında uygulamaya konulmuştur. Bu uygulama ile yaşlı, yatağa bağımlı, engelli, eklem-kas hastalıkları gibi kronik hastalığı olanlar, ameliyat sonrası bakıma ihtiyacı olanlar, kanser hastaları gibi tanısı konulmuş bu tür hastalara kendi ev ortamında uzman bir sağlık ekibi tarafından düzenli ve nitelikli sağlık hizmeti verilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada, Kırıkkale'de evde sağlık hizmeti alan hastaların profili ve aldıkları hizmete ilişkin görüşlerinin yanı sıra verilen hizmetin niteliğinin ve ihtiyaçları karşılama özelliğinin tanımlanması amaçlanmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen verilere göre hastalar hizmet veren personelin en fazla nezaket ve güler yüz davranışlarından (%4,0), sorunları ile ilgilenirken gösterdikleri tavırlardan (%3,97) ve personelin eğitiminden (3,87) memnun olduklarını belirtmişlerdir. Bunun yanında hastalar personelin yaptıkları açıklamaların yetersiz olduğunu (%21,3) düşünmektedirler. Genel olarak değerlendirildiğinde Kırıkkale'de verilen evde sağlık hizmetleri hastaların ihtiyaçlarını karşıladığı görülmektedir.Öğe KNOWLEDGE AND ATTITUDES OF SURGEONS ON THE USE AND STEWARDSHIP OF PROPHYLACTIC ANTIBIOTICS(2023) Kandemir, Aysun; Şahin, BayramThis study aimed to examine the reasons for using and not using surgical antibiotic prophylaxis (SAP), the reasons for inappropriate use, and the opinions and recommendations of the surgeons working in two public hospitals on the use of antibiotics. For this purpose, a questionnaire consisting of open and closed-ended questions developed using the literature was used. Between February 5 and September 6, 2019, when the research was carried out, 54 surgeons from a total of 58 surgeons working in these hospitals were reached and the questionnaire was applied one-to-one. Surgeons mostly rely on the recommendations of books or scientific articles (25.4%). They stated that avoidance of increasing the postoperative infection rate the most in their decision to apply SAP (8.3±2) and the fact that the conditions that fully comply with the information sources (5.9±3.7) were effective in their decision not to apply SAP. Most surgeons stated that they see the inappropriate use of SAP as a major problem and that inappropriate use is mostly due to unnecessary prophylaxis. 75.9% of surgeons think that an antibiotic management program is necessary. In a possible program, it is recommended to use the toolkit and antibiogram package as a strategy to monitor the use and provide feedback and to determine patient risk stratification as a tool. It is thought that the research findings will help the development of antibiotic management and education programs to improve antibiotic use. Also, the results obtained will be beneficial for the antibiotic control team or antibiotic management program planned to be established in hospitals. There is a need for training programs specifically targeting surgeonsÖğe Sağlık Çalışanlarında Örgütsel Sinizm, İş Performansı Ve Örgütsel Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi(2016) Şantaş, Fatih; Uğurluoğlu, Özgür; Kandemir, Aysun; Çelik, YusufBu araştırma sağlık çalışanlarında örgütsel sinizm, iş performansı ve örgütsel özdeşleşmedüzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanınevrenini, Kırıkkale’de faaliyet gösteren bir eğitim ve araştırma hastanesinde Şubat 2015-Nisan 2015 tarihleri arasında fiili olarak çalışan hekim, hemşire, ebe, diğer sağlıkpersoneli ve idari personel oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmeyip evrenintamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 1164 çalışandan 492’sine ulaşılmıştır. Araştırmadakatılımcıların örgütsel sinizm düzeyini ölçmek için Brandes (1997), örgütsel özdeşleşmedüzeyini belirlemek amacıyla Mael ve Ashforth (1992) ve iş performanslarını saptamakiçin Kirkman ve Rosen (1999) tarafından geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, katılımcıların örgütsel sinizm ve özdeşleşme düzeylerinin orta düzeyde ve işperformansı düzeylerinin ise orta düzeyin üzerinde olduğu belirlenmiştir. Çalışmadayapılan regresyon analizleri sonucunda, örgütsel sinizmin iş performansı üzerindekitoplam varyansın %7,5’ini; örgütsel özdeşleşme üzerindeki toplam varyansın %44,2’sinive örgütsel özdeşleşmenin iş performansındaki toplam varyansın %30,8’ini açıkladığıbelirlenmiştir.Öğe Sağlık Kurumları Yönetimi Literatüründe Stratejik Yönetim Üzerine Yürütülen Çalışmaların İçerik Analizi ile İncelenmesi(2017) Kandemir, Aysun; Uğurluoğlu, ÖzgürSağlık kurumları yönetimi literatüründe stratejik yönetim alanında günümüze kadar yapılmış olan çalışmaların incelenmesi, stratejik yönetiminin geçirdiği aşamaların detaylı bir şekilde görülmesine olanak sağlamaktadır. Bu çalışmaların 2000’li yıllardan sonra hız kazandığı göz önüne alınarak, bu çalışmada Ocak 2010-Aralık 2015 yılları arasında yapılan ve belirli kriterlere göre seçilen ulusal ve uluslararası bilimsel makalelerin içerik analizi ile incelenmesi ve karşılaştırmalı olarak zaman içinde gösterdiği eğilimin ortaya konulması amaç edinilmiştir. Bu amaçla 12’si ulusal ve 63’ü uluslararası olmak üzere 75 makale değerlendirmeye alınmıştır. Anahtar kelimelere göre en fazla “performans, karar verme, kurum stratejisi, dengeli puan cetveli” gibi konuların çalışıldığı görülürken temel konulara açısından en fazla “stratejik karar verme, SWOT analizi ve çevre faktörleri, stratejik planlama ve strateji belirleme” gibi konuların çalışıldığı görülmüştür. Stratejik yönetimin alt alanları arasında yer alan stratejik finansal yönetim, stok yönetimi, maliyet yönetimi gibi alanlar ulusal literatürde yaygın bir uygulama alanı bulamazken uluslararası literatürde bu spesifik konuların çalışılmakta olduğu tespit edilmiştir. Çalışılmamış araştırma konularının görülmesi, eksik bulunan noktaların saptanması ve uluslararası literatüre göre ulusal literatürün daha yetersiz kalması, araştırmacıların sağlık yönetiminde stratejik yönetim literatüründe ortaya konulan bu boşlukları doldurmalarına imkân sağlayacaktır.