Yazar "Kaplanhan, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Esnaf ve işadamlarında iş ahlakı ve kurumsal değerler 'Kırıkkale örneği'(Kırıkkale Üniversitesi, 2002) Kaplanhan, Fatih; Toprak, MetinÖZET İş ahlakı şirkete, personele, hissedarlara ve sosyal çevreye yönelik işletme imajı' ile paralellik gösteren genel kabul görmüş görev, davranış, sorumluluk ve ilişkilerin bütünüdür. İş hayatında ahlaki sorunlar; çıkar çatışmasından kaynaklanan ticaret skandalları, hileli ürünler, nüfuz kullanmak, aldatıcı reklamlar, para aklama, rüşvet, vergi kaçakçılığı, dolandırıcılık, sahtekarlık ve hırsızlık şeklinde söz konusu olmaktadır. İş ahlakı, ahlaki davranış ile ekonomik gelişme arasındaki ilişkinin farkına varılması ile günden güne önem kazanmaktadır. İş yapmanın ana unsurlarından biri olan iş ahlakı, günümüzde daha çok bir erdem olarak algılanmaktadır. Bir toplum için hukuk nasıl vazgeçilmez bir olgu ise iş ahlakı da iş hayatı için vazgeçilmez bir olgudur. Yazılı hukuk kuralları, toplumun yazılı olmayan örf, adet; gelenek ve ahlak kurallarına göre belirlenir. Ahlak bozulmuşsa, hukukda bozulacak, çalışmayacak, çalıştırılmayacak veya ağır aksak çalışacaktır. Kurumsal değerleri uygulama sürecinin önemli bir parçası da sonuçların kontrolü ve değerlendirmesidir. İşletmenin başarılı olup olmadığı bir takım kriterler oluşturularak ölçülebilir. Hem gerçekleştirilen faaliyetlerin sonuçları hem de kurumsal değerler ayrı ayrı gözden geçirilmelidir. Fert-firma ilişkisi ile İlgili son yıllarda yapılan araştırmalar, optimal verime ulaşmanın, her iki tarafın iş ahlakı olgusuna bakışıyla yakından ilgili olduğunu göstermektedir. Aynı araştırmalar başarılı sanayileşmiş ülkelerin iş ahlakı kavramını kalkınmada bir araç olarak benimsediklerini ortaya koymaktadır. Japonya, ABD, Fransa ve Almanya gibi gelişmiş ülkelerde ekonomik büyüme, serbest pazar ekonomisi ve küreselleşme ile birlikte iş ahlakı olgusu gündeme gelmiştir. Genel olarak bakıldığında iş ahlakı olgusu 1960'h yıllardan itibaren ele alınmaya başlamış ve bu süreç içerisinde işletmelerin otoriter yönetimden, demokratik ve merkezkaç yönetime doğru bir yönelim gösterdiği gözlenmiştir. İş ahlakı ve kurumsal değerler konusu bu tezde de anket çalışması yapılarak desteklenmiştir.