Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaşahin, Abdulsamet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Maddenin Hal Değişimini İncelemek İçin Arduino Deneyi
    (2022) Karaşahin, Abdulsamet; Sarı, Uğur
    Hal değişimi konusu öğrencilerin kavramsal olarak anlamakta zorlandığı ve öğrenmede güçlükler yaşadığı konulardan birisidir. Bu çalışmada ortaokul sekizinci sınıf hal değişimi konusu kazanımlarına yönelik olarak, okulda ve evde kolaylıkla yapılabilecek bir Arduino deneyi tasarlanmıştır. Ayrıca deney simülasyon ile desteklenerek atomik boyutta somutlaştırma ve gerçek deney ile sanal deneyi birlikte kullanma imkânı sunulmuştur. Deneyde saf su ve etil alkolün ısıtılması sürecinde hal değişim olayı gözlemlenirken sıcaklık sensörü yardımıyla sıcaklık-zaman verileri toplanmıştır. Bu verilerden, maddeler için sıcaklık-zaman grafikleri oluşturulmuş ve hal değişimi olayı hem gözlem hem de grafikler üzerinden incelenmiştir. Deneyde elde edilen sıcaklık-zaman grafiklerinin beklenen karakteristikte olduğu belirlenmiştir. Deney için kullanılan donanım ve yazılım, hal değişimi olayını incelemek için yeterlidir. Bu nedenle bir laboratuvar ve öğretme- öğrenme bağlamına uyarlanabilir. Sunulan deneyin fen bilimleri dersinde Arduino araçlarının kullanımına yönelik öğretmenlere rehber olabileceği, öğrencilerin ise deney ile hal değişimine yönelik somut deneyimler yaşayarak veriler toplayıp, bu verilerden hareketle grafik çizimlerini gerçekleştirebilecekleri bir ortam oluşturulmuştur. Anahtar Kelimele
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    STEM eğitiminde bilgi işlemsel düşünme: Öğretmen öz-yeterliği ve bilgi işlemsel düşünmenin gelişimi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Karaşahin, Abdulsamet; Sari, Uğur
    Teknolojinin hızla gelişmesi ve hayatın her alanına yön vermesi ile bilgi işlemsel düşünme (BİD), 21. yüzyıl becerileri arasına dahil olmuş ve birçok kurum, kuruluş ve otorite tarafından eğitim süreçlerine dahil edilen popüler bir düşünme becerisi haline gelmiştir. 21. yüzyıl dijital çağda bireylerin BİD'e sahip olmaları geleceklerine yön verebilmeleri açısından oldukça değerlidir. Öğrencilerin bu becerileri kazanmasında onlara rehberlik edecek öğretmenlerin yeterlikleri önemlidir. Araştırmanın amacı bilgi işlemsel düşünme süreçlerinin entegre edildiği STEM etkinliklerinin öğretmenlerin öz-yeterliklerine ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de görev yapmakta olan 24 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme desenlerinden maksimum çeşitlilik deseni kullanılmış ve Türkiye'nin farklı bölgelerinde farklı olanaklara sahip okullarda görev yapan öğretmenlerin yer almasına özen gösterilmiştir. Araştırmanın veri toplama aşamasında nitel ve nicel yöntemlerin bir arada olduğu karma yöntem kullanılmıştır. Tek gruplu yarı deneysel çalışma olarak gerçekleştirilen araştırmada nicel boyutta ön test – son test uygulanmış, nitel boyutta ise öğretmenlerden alınan görüşler doğrultusunda içerik analizleri yapılarak cevaplar kategorilere ayırılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Ölçeği" ve "STEM Uygulamaları Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği kullanılmış, nitel veriler ise araştırmacılar tarafından hazırlanan "STEM Eğitimi ve Arduino ile Fiziksel Programlama Kampı – Değerlendirme Formu" aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler analiz edildiğinde öğretmenlerin bilgi işlemsel düşünme becerilerinde uygulamalar öncesi ve sonrasında son test lehine anlamlı bir farklılık oluştuğu, aynı şekilde STEM öz-yeterlik seviyelerinin de uygulama öncesi ve sonrasında istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde arttığı görülmüştür. Öğretmenlerden toplanan nitel veriler de nicel verilere ait analiz sonuçlarını desteklemekle birlikte çeşitli becerilerinin geliştiğini ve edindikleri bilgi ve becerileri derslerinde kullanacaklarını ifade etmişlerdir. bilgi işlemsel düşünme ile bütünleştirilmiş STEM etkinliklerinin öğrenciler üzerindeki etkilerini görebilmek için araştırmacıların alan öğretmenleri tarafından geliştirilen etkinliklerle uygulamalar yapmaları, öğretmen adaylarının donanım ve öz-yeterliklerini artırabilemk amacıyla benzer uygulamalar yapmaları önerilmektedir. Ayrıca öğretmenlerin süreçle ilgili belirttiği zaman sorunları kapsamında etkinlik saatlerinde güncellemeler yapılması önerilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Teacher candidates’ proficiency in utilising the REACT strategy through experimental activities
    (Inderscience Publishers, 2022) Çelik, Harun; Pektaş, Hüseyin Miraç; Karaşahin, Abdulsamet; Karamustafaoğlu, Orhan
    It is known that the success of a science education reform depends considerably on science teachers’ knowledge, skills and activities. In accordance with this, the aim of this study is to investigate the proficiency of science teacher candidates in the use of the REACT strategy through their experimental science activities within the scope of context-based learning approach. Within this context, this study was designed in the form of a longitudinal analysis, performances were analysed periodically, and the transformation was pursued. The data obtained from documents by means of a content analysis was presented via graphical instruments through converting it into quantitative data by means of the rubric which was developed by the researchers. According to the longitudinal analysis findings, it was observed that the teacher candidates’ performance in utilising the REACT strategy is parallel to the ascending number of activities. Copyright © 2023 Inderscience Enterprises Ltd.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim