Yazar "Karaca, Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe SIKILMIŞ VE KAYBOLMUŞ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SERBEST ZAMANLARDA SIKILMA ALGISININ BAŞARI YÖNELİMLERİNİ YORDAMA GÜCÜ(2023) Kara, Feyza Meryem; Karaca, Gizem; Ugurlu, Aylin; Gürkan, Rıfat KeremBaşarı yönelimi, bireylerin hedeflerine ulaşma sürecinde, düşündükleri ve deneyimledikleri birçok kavramı açıklayabilmektedir. Bu bağlamda, eğitim etkinliklerinin ve serbest zaman alanlarının ne derece bireyin yaşamına ayna tuttuğu araştırma konusu olarak değerlendirilebilmektedir. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin serbest zamanlarda sıkılma algısı ve başarı yönelimleri düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi ve serbest zamanlarda sıkılma algısının başarı yönelimlerini yordama gücünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma deseniyle gerçekleştirilen bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Kolayda örnekleme metodu ile seçilen ve farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan 516 (300 kadın ve 216 erkek) öğrenci araştırmaya katılmıştır. Katılımcılara “Boş Zamanlarda Sıkılma Algısı Ölçeği” (BZSAÖ) ve “2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği” (BYÖ) uygulanmıştır. Verilerin analizi için MANOVA ve regresyon testleri kullanılmıştır. Bulgulara göre, “BZSAÖ”de cinsiyete; “BYÖ”de ise herhangi bir kulübe/derneğe (sosyal-kültürel-sportif) üyeliğe ve fiziksel aktiviteye katılıma göre anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Bunun yanında, “BYÖ” “öğrenme kaçınma yönelimi” alt boyutunda erkek katılımcılar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. “BZSAÖ” “sıkılma” alt boyutunda herhangi bir kulübe/derneğe (sosyal-kültürel-sportif) üye olmayanlar lehine; “doyumsuzluk” alt boyutunda ise, üye olanlar lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. “BZSAÖ” “sıkılma” alt boyutunda fiziksel aktiviteye hiç katılmayanlar lehine, “doyumsuzluk” alt boyutunda ise, sık sık fiziksel aktiviteye katılanlar lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre, “sıkılma” alt boyutu “BYÖ” “öğrenme-yaklaşma yönelimi” “öğrenme-kaçınma yönelimi” ve “performans-yaklaşma yönelimi” alt boyutlarını yordamaktadır. Ayrıca, “doyumsuzluk” alt boyutu, “BYÖ” tüm alt boyutlarını yordamaktadır. Sonuç olarak, bireylerde akademik davranışların amaçlarına ilişkin sağlıklı açıklamalar yapan başarı yönelimlerinin serbest zaman deneyimlerinin tatminsizliği ya da doyumu ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir.Öğe The Relationship Between Perception of Leisure Boredom, Motivation for Participation in Physical Activity and Presenteeism(2023) Kara, Feyza Meryem; Gürkan, Rıfat Kerem; Karaca, Gizem; Ugurlu, AylinThe aim of this study was to test the leisure boredom perceptions and predictive power for motivations for participation in physical activity and presenteeism perceptions and analyze the effects among university students. Additionally, a secondary aim was to reveal whether leisure boredom perceptions, physical activity motivation and presenteeism differed according to some variables or not. In line with these aims, a total of 517 students attending different universities in Türkiye and volunteering to participate in the research completed the Leisure Boredom Scale (LBS), Motivation Scale for Participation in Physical Activity (MSPPA) and Presenteeism Scale for Adults (PSA). The data underwent correlation, regression, MANOVA and ANOVA. According to regression analysis, the LBS boredom subscale predicted the PSA work completion and avoiding distraction subscales; while it significantly predicted the MSPPA subscales of “individual reasons” and “lack of reasons”. Additionally, the LBS “dissatisfaction” subscale appeared to significantly predict the PSA “work completion” and MSPPA “individual reasons”, “environmental reasons” and “lack of reasons” subscales. The research findings identified significant differences according to gender, membership status and physical activity participation variables. In conclusion, the physical activity motivation and presenteeism of university students were identified to be associated with perceived boredom during leisure, and it is understood leisure perceptions positively affect important areas of life (like health and education).Öğe Women's Empowerment within the Framework of the Sustainable Development Goals: The Case of “Girls on the Field”(2023) Kara, Feyza Meryem; Ugurlu, Aylin; Karaca, GizemIn Türkiye, efforts to eliminate gender inequality, barriers to access to sport and cultural norms in sport are increasing by the day. The aim of this research is to the empowerment of girls and women through football within the framework of the Sustainable Development Goals (Goal 5) using the “Girls on the Field” platform as a case. According to the findings, the 'Girls on the Field' platform as been seen as an exemplary platform that \"prioritizes sustainability in terms of its founding purposes\" and adopts empowerment activities in sport through football. As a result, the “Girls on the Field” platform is seen as an exemplary organization in establishing similar platforms in Turkey and the world to achieve the Sustainable Development Goals.