Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaduman, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırma bağlamında bir eylem araştırması
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Karaduman, Mehmet; Demir, Musa
    Okuma; insanın yeni kelimeler öğrenmesiyle birlikte ufkunun genişlemesini sağlayan bir eylemdir. İnsan, okudukça var olan zihinsel ve kültürel birikimlerini artırmaktadır. Bu manada okumak, insanı sonu olmayan bir yolculuğa doğru götüren bir eylem hüviyetindedir. Okuma becerisi, Türkçenin dört temel dil becerisinden biri olmakla beraber 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilen Milli Eğitimin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri doğrultusunda, Ortaokul Türkçe Öğretim Programı'nda sıklıkla üzerinde durulan bir dil becerisidir. Özellikle anlatma becerileri olarak ifade edilen konuşma ve yazma becerilerinin gelişimi temelde okuma becerisinin yetkinliğine bağlı olmaktadır. Türkiye'de; birçok ilde yürütülen kitap okuma kampanyaları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından temel eserlerin okullarda öğrencilerce okunmasının hedeflenmesi, ortaokul beşinci ve altıncı sınıflarda 'Okuma Becerileri' derslerinin seçmeli olarak okutulması gibi çalışmalar okuma oranının artırılmasına yönelik yapılan çalışmalar arasına dahil edilmektedir. Tüm bu çalışmaların sağlıklı yürütülebilemesi için eğitimin dinamikleri olan öğretmen-öğrenci ve veli iş birliğine önemli görevler düşmektedir. Bu çalışma beşinci sınıflarda okuma alışkanlığını kazandırma bağlamında yapılan bir eylem araştırmasıdır. Bu kapsamda veriler; 2023-2024 eğitim öğretim yılında, Kırıkkale'nin Yahşihan ilçesine bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 25 öğrenciden toplanmıştır. Öğrecilerle iki grup halinde bir görüşme gerçekleşmiştir. Görüşmede kitap okuma alışkanlıklarını belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formuna uzman görüşü alınarak bir soru daha eklenmiştir. Her öğrencinin verdiği cevaplar kayıt altına alınarak kitap okumama nedenleri üzerinde analizler yapılmıştır. Bu veriler ışığında, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını artırmaya yönelik bir eylem planı hazırlanmıştır. Eylem planı sonrası çalışma grubuyla yapılan görüşmelerden elde edilen veriler, eylem araştırmasının beşinci sınıf öğrencilerinde okuma alışkanlıklarını artırdığı sonucunu göstermiştir. Anahtar kelimeler:okuma, okuma becerisi, okuma alışkanlığı, eylem araştırması.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim