Yazar "Karasu, Yavuz Selim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Karasu, Yavuz Selim; Sakarya, SedaBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve 21. yüzyıl becerileri ile eleştirel düşünme eğilimlerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili merkez ilçelerinde ortaokul öğrenimine devam 926 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından oluşturulan "Genel Bilgi Formu", Mete (2021) tarafından geliştirilen "Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği" ve Yıldırım Döner ve Demir (2022) tarafından geliştirilen "Ortaokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada "Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği" ve "Ortaokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıya Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Değişkenlerle ilgili analizlerde ise; T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Anova ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda; Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeğinde alınan puanlara göre sınıf, anne ve baba öğrenim düzeyine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ortaokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeğinden alınan puanlara göre ise sınıf, cinsiyet, anne öğrenim düzeyi baba öğrenim düzeyi ve kardeş sayısı değişkenlerinde anlamlı farklılıklar görülmüştür. İki ölçek toplam puanları arasındaki ilişki incelendiğinde ise, toplam puanlar arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Buradan hareketle; ortaokulun tüm kademelerinde eleştirel düşünme eğilimleri ve 21. yüzyıl becerileri kapsamında uygulamaların tüm müfredat içinde bütünleştirilmiş olarak ele alınması ve bu becerilerin erken yaşta kazanılması önerilmektedir.