Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karasu, Yavuz Selim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Karasu, Yavuz Selim; Sakarya, Seda
    Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve 21. yüzyıl becerileri ile eleştirel düşünme eğilimlerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili merkez ilçelerinde ortaokul öğrenimine devam 926 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından oluşturulan "Genel Bilgi Formu", Mete (2021) tarafından geliştirilen "Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği" ve Yıldırım Döner ve Demir (2022) tarafından geliştirilen "Ortaokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada "Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği" ve "Ortaokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıya Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Değişkenlerle ilgili analizlerde ise; T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Anova ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda; Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeğinde alınan puanlara göre sınıf, anne ve baba öğrenim düzeyine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ortaokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeğinden alınan puanlara göre ise sınıf, cinsiyet, anne öğrenim düzeyi baba öğrenim düzeyi ve kardeş sayısı değişkenlerinde anlamlı farklılıklar görülmüştür. İki ölçek toplam puanları arasındaki ilişki incelendiğinde ise, toplam puanlar arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Buradan hareketle; ortaokulun tüm kademelerinde eleştirel düşünme eğilimleri ve 21. yüzyıl becerileri kapsamında uygulamaların tüm müfredat içinde bütünleştirilmiş olarak ele alınması ve bu becerilerin erken yaşta kazanılması önerilmektedir.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim