Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Metin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Bilimleri Alanı Bilimsel Yayın Performansı: G-20 Ülkeleri Ve Türkiye
    (2018) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin; Taş, Ali
    Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye vediğer G-20 ülkeleri oluşturmaktadır. Çalışmada eğitim bilimaraştırmalarına ait bibliyometrik değişkenlere ilişkin veriler, SCImago veULAKBİM veri tabanlarında sunulan istatistiksel raporlardan eldeedilmiştir. Veriler, doküman analizi tekniğiyle irdelenmiştir. Araştırmabulgularına göre 2012 yılından bu yana eğitim bilim alanında üretilenyayın sayısı,G-20 ülkelerinin büyük çoğunluğunda ciddi düzeydeartmıştır. Diğer yandan atıf yapılabilir doküman sayısı değişkeninde detablo çok farklı değildir. Türkiye, toplam doküman ve atıf yapılabilirdoküman sayısı değişkenlerinde ilk on ülke arasında bulunmaktadır.Toplam atıf sayıları ve atıf oranları dikkate alındığında ise Türkiye ve G-20 ülkelerinin sıralamalarının oldukça farklılaştığı gözlenmiştir. Türkiyeilk üç göstergede üst kategoride yer alırken, atıf oranında son 5 yılortalamalarının altında kalarak son sıralarda yer almıştır. Eğitim bilimalanında ülkelerin h-endeks ve etki faktörü değerlerinin önemli düzeydefarklılaştığı ve söz konusu değişkenlerde belirli ülkelerin açık araüstünlüğü dikkat çekmektedir. Genel olarak değerlendirildiğindeTürkiye, yayın sayısı, atıf sayısı ve atıf yapılabilir yayın sayısıçerçevesinde görece iyi düzeyde iken, atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörüaçısından alt sıralarda bulunmaktadır. Bu durum doküman ve atıf sayısı gibi nicel değişkenlerdeki başarının atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörügibi nitel göstergelere yansımadığını göstermektedir.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim