Yazar "Kaya, Papatya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Kaya, Papatya; Orhan, RüstemBu araştırmanın amacı, özel liselerde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını sınıf, cinsiyet, aylık gelir vb. demoğrafik özelliklerine göre incelemektir. Çalışma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Ankara merkez il ve ilçelerinde faaliyet gösteren özel liselerde gerçekleşmiştir. Araştırmanın literatür bölümü, alan ile ilgili çalışmaların incelenmesi, veriler ise internet üzerinden (online) anket uygulanarak elde edilmiştir. Çalışmada Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Anketi, özel liselerin 9, 10, 11 ve 12. sınıflarında öğrenim gören 276'sı kız ve 155'i erkek olmak üzere toplam 431 öğrenci doldurmuştur. İstatistiksel analizler IBM SPSS Statistics 25.0 (IBM SPSS Statistics for Windows, Version 25.0. Armonk, NY: IBM Corp.) paket programı kullanılarak yapılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Çalışmadaki nümerik veriler ortalama, standart sapma, medyan, minimum ve maksimum hesaplama yöntemi, kategorik veriler ise frekans ve oran değerleri kullanılarak hesaplanmıştır. Nümerik değişkenlerdeki normallik varsayımı, Shapiro Wilk testi ile kontrol edilmiştir. Uygun dağılım göstermeyen sonuçlara paralel olarak grup sayısı iki olan karşılaştırmalar için Mann Whitney U testi, grup sayısı ikiden fazla olanlarda ise Kruskal Wallis testi tercih edilmiştir. Kruskal-Wallis testinden sonra ikili karşılaştırmalar için Dunn testi uygulanmış, ardından p değerleri için Bonferroni düzeltmesi uygulanmıştır. Çalışmaya katılan erkek ve kız öğrencilerin tutum ölçeği toplam puanında istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p=0,003). Kız öğrencilerin medyan tutum ölçeği toplam puanının erkek öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Özel liselerin 11. sınıfında öğrenim gören öğrencilerin spor tutumlarının 9. ve 10. sınıf öğrencilerine göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir (p<0,001).