Yazar "Keleş, Hanım Aslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Keleş, Hanım Aslan; Akbaş, OktayASLAN KELEŞ, Hanım, Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı ve farklı kurumlar tarafından yönetici ve öğretmenlere sunulan hizmet içi eğitimin etkililiğini ve verimliliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ili Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı Mamak ilçesinde görev yapan 439 yönetici ve öğretmen ile 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bursa ili Millî Eğitim Bakanlığı Yıldırım ilçesine bağlı ilkokullarda görev yapan 20 sınıf öğretmeni katılmıştır. Bu araştırmada, nitel ve nicel veri toplanma yöntemlerinin beraber kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Verilerin toplanması Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarını Değerlendirme Anketi'nden ve Öğretmen Görüşme Formu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen nitel veriler betimsel analizden, nicel veriler ise aritmetik ortalama, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova ) ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında yönetici ve öğretmenler, hizmet içi eğitimin yenilikleri yakından takip etme, çağımız için gerekli olması, bilimsel, teknolojik ve toplumsal alandaki gelişmelere ayak uydurma, eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazandırma yönünden önem taşıdığı belirtilmiştir. Ayrıca mesleki yeterlilik açısından hizmet öncesi eğitimden doğan eksiklikleri tamamlama, eğitim sistemine uyumunu sağlama, eğitim sisteminin etkililiğini ve verimliliğini sağlama açısından da önemli bulunmuştur. Araştırmaya katılanların hizmet içi eğitimin uygulanma zamanı, katılımcı sayısı, ortam, ihtiyaç duyulan eğitim, uygun yöntem ve teknik, uygun araç-gereç, amaçlanan bilgi ve beceri kazandırılması, katılımcıların önerilerinin önemsenmesi, objektif kriterlere göre değerlendirme yapılması konularında hizmet içi eğitim uygulamalarını yeterli görmemektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi Eğitim, Öğretmen, Yönetici