Yazar "Kesgin, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen eğitiminde laboratuvar uygulamalarının öğrenci ve öğretmen perspektifinden değerlendirilmesi ve karşılaşması(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Kesgin, Emre; Ökten, SalihÖğrencilerin fen derslerini anlamalarına, hayat ile ilişkilendirmelerine ve anlamlı öğrenmeler gerçekleştirmelerinde en önemli görev öğretmenlerindir. Teknoloji ve bilgi çağının gereklilikleri sonucunda öğretmenler, analiz-sentez yapabilen, problem çözme ve anlamlandırma gibi üst düzey düşünme becerilerine sahip, eksiklerinin farkında, sürekli gelişim içinde olan bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler için hedeflenen bu durum öğretmenler için de geçerlidir. Bunun için fen bilimleri eğitimcilerin iyi bir laboratuvar uzmanı olmalıdır. Bu çalışmada; fen bilimleri eğitiminde laboratuvar kullanıma yönelik öğretmen ve öğrencilerin görüşleri alınarak karşılaştırılıp değerlendirilmiştir. Okullarında laboratuvar bulunan ve derslerini işlerken laboratuvardan yararlanma imkânı olan fen öğretmenlerinin laboratuvar tekniklerinden ne oranda yararlandıklarını ve karşılaştıkları problemleri belirlemek için yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin laboratuvarda ders işlemelerine yönelik tutumları görüşleri, dersi anlama düzeyleri ve laboratuvar kullanımının yararlı olma durumları gibi konularda görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Çorum ili Kargı ilçesindeki okullarda öğrenim gören 233 ortaokul öğrencisi ve Çorum ilinde farklı okullarda görevli fen bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 30 soruluk açık uçlu mülakat soruları ve 25 sorudan oluşan likert tipi bir anket kullanılmıştır. Öğretmenlere açık uçlu mülakat soruları, öğrencilere ise likert tipi anket uygulanmış olup elde edilen veriler öğretmen ve öğrenci açısından değerlendirilip karşılaştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda fen öğretmenlerinin dersleri laboratuvarda işlemelerine yönelik istekli olduklarını, derslerin daha anlamlı geçtiğini, laboratuvarda deneylerle ders işlemenin öğrencilerin fen bilimleri kavramlarını daha iyi anlamalarını sağladıkları ve konuları somutlaştırdıklarını sonucu elde edilmiştir. Öğretmen ve öğrenciler laboratuvarda kullanımında araç-gereç eksikliği, sürenin az olması, sınav stresi gibi nedenlerle olumsuzluk yaşadıklarını belirtmiştir. Ayrıca laboratuvarda ders işlerken bazen sorunlarla karşılaştıklarını ve bu sorunların genellikle giderebilecek şekilde oldukları belirtilmiştir. Öğrenciler ise fen derslerini laboratuvarlarda işlemenin derse karşı ilgi ve isteği artırdığını, dersleri anlamalarını kolaylaştırdıklarını, laboratuvarda ders işlemenin günlük hayatla bağlantı kurmalarını daha iyi sağladıkları şeklinde öğretmenlerle paralel cevaplar vermiştir. Elde edilen diğer bir sonuç ise; laboratuvarların önemli görülmesine karşın fen bilimleri eğitiminde yeterince kullanılmadığıdır.