Yazar "Keskin, Serhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Balışeyh/Kırıkkale’de Tarımsal Üreticilerin Karşılaştıkları Sorunları Tespite Yönelik Ampirik Bir Çalışma(Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Keskin, Serhan; Kahraman, AlperTarım sektörü ekonominin önemli ayaklarından bir tanesi ve stratejik bir alandır. Türkiye’de tarımsal üretime ilişkin verilerin gelişimi, sektörde gerileme olduğunu göstermektedir. Bu gerilemenin sürmesi derin toplumsal sorunlarla karşılaşılmasına neden olabilecektir. Bu sorunların tespit edilmesi ve çözüm önerileri geliştirilmesi amacıyla konumu itibariyle İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan ve örnek teşkil edebilecek, Balışeyh/Kırıkkale ilçesinde bir çalışma yürütülmüştür. Çalışmada, tarımsal üreticilerin sorunlarının tespit edilmesi ve bu sorunlara çözüm önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda tarım üreticilerin karşılaştıkları temel sorunların finansman, bilgi/eğitim ve altyapı eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir. Bu eksikliklerin giderilmesi, üreticilerin verimli ve karlı şekilde üretim yapmasına katkı sağlayacaktır.Öğe BANKA MÜŞTERİLERİNİN İNTERNET BANKACILIĞI KULLANMAMA NEDENLERİNİN ANALİZİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Keskin, Serhanİnternet bankacılığı banka müşterilerine, bankalara ve genel ekonomiye sağladığı avantajlar nedeniyle kullanımı tercih ve teşvik edilen bankacılık kanalıdır. Müşterileri internet bankacılığı kullanmaya motive eden faktörler bilimsel çalışmalar ile araştırılmakta ve elde edilen sonuçlar bankalar tarafından uygulanmaktadır. Bu çalışmalar ile internet bankacılığı kullanan müşteri sayısı son yıllarda önemli miktarda artırılmıştır. Ancak hala internet bankacılığı kullanmamakta ısrar eden bir müşteri grubu vardır. Bu grubun internet bankacılığı kullanmama nedenlerinin tespiti, bu tespitler ışığında geliştirilecek yöntemler ile internet bankacılığı kullanmama ısrarı sona erdirilebilecektir. Bu sayede müşterilerin, bankaların ve genel ekonominin internet bankacılığı kullanımından elde ettiği faydalar artırılabilecektir. Bu amaç doğrultusunda 18 ifade içeren ve Likert ölçeğine göre hazırlanmış anket formu ile internet bankacılığı kullanmamak istediğini ifade eden 397 banka müşterisinden bilgi toplanmış, bu bilgiler analiz edilerek internet bankacılığı kullanmama nedenleri tespit edilmiştir. Tespitlerden yola çıkılarak internet bankacılığı kullanmayan müşterileri internet bankacılığı kullanmaya motive edecek öneriler geliştirilmiştir.Öğe A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms(2006) Elibol, Halil; Durukan, Tülin; Gökdeniz, İsmail; Keskin, SerhanGünümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazı ciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarını değiştiren trendlerin başlıcaları; bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, internetin ticari amaçla kullanımı, küreselleşme sonucu değişen dünya ekonomisi, iş hayatında müşterinin artan değeri ve müşteri beklentilerinin değişimidir. Bu makalede, sözkonusu köklü değişimin en önemli unsuru olan internetin ticari amaçla kullanımı kapsamında, işletmelerin elektronik ortamda markalaşmaya yönelik çabalarının ve elektronik ortamda markalaşmayı etkileyen faktörlerin karşılaştırmalı bir araştırma sonucunda analizi amaçlanmıştır.Öğe Covid-19 Pandemi Sürecinde Online Market Alışverişine Yönelik Tüketici Davranışında Cinsiyete Göre İzlenen Değişimin Analizi: Ankara Çalışması(Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Keskin, SerhanCovid-19 pandemi sürecinde, sokağa çıkmanın yasaklanması ve marketlerin hizmet vermemesine yönelik kısıtlamalar ile virüs kapma endişesi tüketicilerin temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere markete gitmek yerine online market alışverişini tercih etmelerine neden olmaktadır. Bu durumda perakende sektöründe faaliyet gösteren marketler online satışa yoğunlaşırken, sektöre satış ve dağıtım konularında faaliyet gösteren yeni firmaların girdiği de izlenmektedir. Bu çalışmada, tüketicilerin pandemi sürecinde yaşadıkları endişe, bu endişenin market alışverişine etkileri, tüketicilerin pandemi sürecinde online market alışverişine yaklaşımları ve pandemi sonrası dönemde online market alışverişi yapmakla ilgili düşünceleri araştırılmış ve bu düşüncelerin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Sonuçlar, kadın tüketicilerin pandemi ve pandemi sırasında market alışverişi esnasında virüs kapma konusunda erkek tüketicilerden daha endişeli olduklarını, bu endişenin pandemi sürecinde ve pandemi süreci sonrasında online market alışverişi teşvik edeceğini göstermektedir. Elde edilen sonuçlar, pandemi sürecinde ve pandemi süreci sonrası için tüketicilerin online market alışveriş davranışında meydana gelen ve gelmesi öngörülen değişikliklerin, perakende firmalar tarafından anlaşılmasına ve pazarlama çalışmalarının doğru yönde planlanmasına katkı verilebilecektir.Öğe DOLARİZASYONA NEDEN OLAN YATIRIMCI DAVRANIŞI ANALİZİ: KIRŞEHİR ÇALIŞMASI(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Keskin, SerhanTasarruf,kişilerin gelirlerinin bir kısmını ileri tarihlerde kullanmak içinharcamamaları olarak tanımlanır. Tasarruflar, değer kaybetmemesi hatta değerkazanması için çeşitli yatırım enstrümanlarına yönlendirilir. Yatırım tercihiyapılırken tasarruf sahipleri bazen ekonomik veri ve beklentilere dayalırasyonel tercihlerde bulunurken, bazen de duyguların, çevrenin ve algılarınetkisi ile irrasyonel bir davranışla yatırım kararı verirler. Bu yatırım kararlarınınyerel para birimi yerine yoğun olarak yabancı para birimlerine yönelmesidolarizasyon olarak adlandırılır. Bu çalışmada, literatürde yer alanaraştırmalar ve saha çalışması ile toplanan bilgiler kullanılarak dolarizasyonaneden olan yurtiçi yerleşik yatırımcıların davranışının anlaşılması,dolarizasyonu önleyecek tedbirlerin alınması ve çeşitli uygulamaların devreyesokulması için öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Öğe Tüketiciler ve işletmeler açısından elektronik ticarette marka yapılandırılmasını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir arastırma(Kırıkkale Üniversitesi, 2005) Keskin, Serhan; Durukan, Y.Tülinİçinde bulunduğumuz dönemde tanık olduğumuz önemli değişimlerden biri,iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelere paralel olarak internetin evde, işyerinde veeğitimde meydana getirdiği yeniliklerdir. Bu yeniliklerin yanı sıra internet pazarlama veticari faaliyetleri de yeni bir platforma taşırken, elektronik firmalar için markalaşmayıklasik pazarlarda olduğundan daha önemli bir hale getirmiştir.Bu çalışmada elektronik ticarette marka yapılandırılmasını etkileyen faktörlerinneler olduğunun tüketiciler ve işletmeler açısından belirlenmesi amaçlanmıştır.Tezin birinci bölümünde; marka ve marka yönetimi hakkında temel bilgilere,ikinci bölümünde; elektronik ticaret ve üçüncü bölümünde elektronik markalar ile ilgiliaçıklamalara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise biri internet kullanan tüketicilerediğeri faaliyetlerini elektronik ortama taşımış işletmelere yönelik olmak üzere iki anketuygulanmıştır.Araştırma sonucunda tüketicilerin, internet üzerinde alışveriş yaparken en önemverdikleri konunun müşteri hizmetleri olduğu, internet sitesinde en gerekli görülenözelliğin ise güvenlik-gizlilik olduğu belirlenmiştir. nternet üzerinde çok fazla reklamyapılmasından dolayı tüketicilerin reklamlarla fazlaca ilgilenmedikleri, ancak üye olunanelektronik markaları reklamı yapılan elektronik markalara oranla daha güvenilirbulunduğu ve sitelerin kişiselleştirilebilmesine de önem vermedikleri görülmüştür.şletmelere uygulanan anketlerin sonuçları değerlendirildiğinde ise elektronikortamda markalaşmaya önem verildiği ve markalaşabilmek adına klasik pazarlardauygulanan tutundurma faaliyetlerinden farklı yöntemler denendiği görülmüştür. Diğertaraftan işletmelerin, müşterilerini elde tutmak için fiyat indirimine gerek gördükleri,markalaşabilmek için iletişime önem verdikleri ve site içeriklerini müşteri görüş veönerilerini dikkate alarak düzenlendikleri tespit edilmiştir.Klasik pazarlarda marka olabilme ve bu marka ile dünyaya açılma problemlerinihenüz çözemeyen Türk işletmelerinin, elektronik ortamda marka yaratması ve küreselrakipleri ile rekabet edebilmesi zor görünmektedir. Ancak, bu ifadeden zorluklarınüstesinden gelinemeyeceği yada başarılı olunamayacağı anlamını da çıkarmamak gerekir.Elektronik marka konusu, başta ABD olmak üzere gelişmiş ülkelerin küreselpazarda söz sahibi olabilmek için özel önem verdikleri bir faaliyet haline gelmiştir. Tez buaçıdan incelendiğinde elektronik marka alanında yapılan ilk akademik çalışmalardan biriolması nedeniyle farklılaşmaktadır. Karşılaştırmalı bir araştırma olarak gerek literatüregerek işletmelerimize ve gerekse ileride yapılacak olan diğer akademik çalışmalara farklıbakış açısı getirerek ışık tutacak nitelikte olduğu düşünülmektedir.