Yazar "Kurban, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıcılık odaklı okuma eğitimi ile okuma becerilerinin geliştirilmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Kurban, Hatice; Kuşdemir, YaseminAraştırmanın amacı, ''Akıcılık Odaklı Okuma Eğitimi'' nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızı, kelime tanıma yüzdesi, prozodik okuma yeterliliği ve okuduğunu anlama düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, Kırıkkale ilinde bulunan bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırma derinlemesine bilgi edinmek adına, nitel araştırma yöntemlerinden ''Eylem Araştırması'' ile desenlenmiştir. İlkokul dördüncü sınıfta öğrenim gören beş öğrenci ile 8 hafta uygulama yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için ''Veli Bilgi Formu'', ''Prozodik Okuma Ölçeği'' , ''Yanlış Analiz Envanteri'' , ''Okuduğunu Anlama Testleri" ve ''Şanslı Dinleyici Listesi'' kullanılmıştır. Araştırma sürecinde öğrencilere uygulama öncesi, uygulama sırası ve sonrası olmak üzere üç akıcı okuma metni ve okuduğunu anlama testi uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinden sonra elde edilen bulgular ışığında AOOE'nin uygulandığı öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin gelişimde olumlu yönde anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.Öğe Yazma Güçlüğü Yaşayan Bir Öğrenci İle İlgili Eylem Araştırması(2018) Kuşdemir, Yasemin; Kurban, Hatice; Bulut, PınarBu çalışma ilkokul 3. sınıfta öğrenimine devam etmekte olan biröğrencinin yazı yazmada ya?adığı sorunları tespit etmek ve bunları ortadankaldırmak için yapılmıştır. Bu amaçla Kırıkkale ili Keskin ilçesinde, zihinselve fiziksel hiçbir sağlık problemi olmayan, ancak özellikle yazma güçlüğüyaşayan bir öğrenci belirlenmi?tir. Çalışma bir eylem ara?tırması olaraktasarlanmıştır. Araştırma kapsamında öğrencinin ailesi ve öğretmeni ilegörüşülmüş ve okulda yazı yazdığı defterler incelenmiştir. Aynı zamandadikte çalışması da yaptırılmıştır. Öğrencinin yazma hataları belirlenmiş vebunlardan yola çıkarak öğrenci için 8 haftalık bir yazma programıhazırlanmıştır. Uygulanan programdan sonra öğrencinin yazma becerilerindeve yazı okunaklılığında yüksek bir gelişme olduğu gözlenmiştir