Yazar "Kurtul, Kamil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe "Cellât ve Ağlayan Yüz" adlı hikâyenin gösterge bilimsel açıdan çözümlemesi(2013) Kurtul, KamilAraştırma Konusu: Dil düzleminde belirmediği sürece anlam, çözümlenmemiş bir veri, biçimlenmemiş bir tözdür ve her dilde değişik biçimlerde şekillenir. Başka bir ifadeyle, aynı anlam farklı dillerde değişik biçimlere bürünür. Bu biçimleri ise dilin işlevleri belirler. Anlamın her seferinde yeni bir biçimin tözü olması dışında var olma olanağı yoktur. Bu durum dilsel içerikte özgül bir biçimin, yani içeriğin biçiminin oluşması demektir Göstergebilim anlamın nasıl oluşturulduğu ve gerçekliğin nasıl sunulduğu sorularını göstergelerden yola çıkarak, dilbilimsel ve mantıksal yöntemler aracılığıyla yanıtlamaya çalışır. Araştırma Yöntemi: Bu çalışmada, Orhan Pamuk’un “Kara Kitap” adlı romanında yer alan “Cellat ve Ağlayan Yüz” adlı hikaye, Gremias’ın eyleyenler modeli aracılığıyla, göstergebilimsel açıdan çözümlenmiştir. Bu amaçla, ilkin yüzeysel metin düzeyinde, metnin öne çıkan özellikleri üzerinde durulmuştur. Sözdizimi ve temel anlamsal düzeyde, metin kesitlere ayrılarak her kesitin sahip olduğu çekirdek işlevler ve belirtiler belirlendikten sonra, burada yer alan kesit içi çatışmalar ve çelişkiler göstergebilimsel karelerle çözümlenmiştir. Sonuç: Göstergebilimsel çözümleme sonucunda elde edilen verilerle kurmaca ve yaşam arasındaki ilişkiyi gösteren derin anlamsal düzeye ulaşılmış ve hikâyenin en alt katmanında yer alan ileti ortaya konulmuştur.Öğe An inquiry into connectives and their use in written discourse(2012) Kurtul, KamilBir dili bilmek o dilde bildirişim durumuna uygun anlaşılabilir ve iyi kurgulanmış metinler üretmek ya da üretilmiş metinleri anlayabilmek demektir. Metin tümcelerin rastgele bir şekilde dizilmesiyle oluşturulan bir yapı değil, tümcelerle gerçekleşen anlamlı bir bütündür. Metindilbilim dili tümce düzeyinin ötesinde metinsellik ölçütleri temelinde inceleyerek bilgi yapısını ortaya koymayı amaçlar. Bağlaçlar metinlerin anlaşılıp yorumlanmasında önemli işlevlere sahip dilsel unsurlardır. Mevcut çalışmada Hacettepe Üniversitesi’nde öğrenim gören İngiliz ve Fransız Dili ve Eğitimi bölümlerinden öğrencilerin kendi ana dilleri ve İngilizce’deki bağlaç kullanımları ve başarım düzeyleri Penn Discourse TreeBank çalışması modellenerek incelenmiş, farklı dilsel arkaplana sahip olmalarının dilsel etkileşime neden olup olmadığı araştırılmıştır. Yapılan hataların nedenlerini ortaya çıkarmak amacıyla bir dilbilgisel yargı testi geliştirilerek uygulanmıştır. Değerlendirme öğrencilerin bağlaçları orta ve iyi düzeyde kullandıklarına ve D1’in öğrenicilerin dilsel arkaplanlarından bağımsız olarak D2’deki bağlaç kullanımlarını etkilediğine işaret etmektedir.Öğe Turkish Field Skills in the Context of K12 Skills Framework: Turkiye Holistic Model(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2024) Polat, Yusuf; Deniz, Kemalettin; Kurtul, KamilThe aim of this study is to describe Turkish field skills within the scope of K12 Skills Framework: Holistic Model of Turkey. In this direction, firstly, the concepts of knowledge, skills and competence are explained based on national and international texts, and secondly, the relationship of educational activities for the mother tongue within the framework of the concepts of mother tongue skill, language acquisition and language use is discussed as a summary. Then, explanatory information about the way followed in the design of the Turkish Field Skills section in the K12 Skills Framework: Turkey Holistic Model, the skill descriptors in the reception (listening, reading) and production (speaking, writing) level are presented. To this end, the study also describes the approaches adopted in skills-based international studies on languages such as the Program for International Student Assessment (PISA), the European Qualifications Framework (EQF) and the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Finally, a brief information about the examples of France and Belgium, which include the application of a skills map and common framework in education systems, is included. The third part of the study is devoted to explanations about the reception (listening/watching, reading) and production (speaking, writing) levels of Turkish field skills, the fourth part is devoted to the skill-based material design approach, and the fifth part is devoted to the assessment and evaluation approach adopted in the monitoring of skills. Recommendations related to the study are presented in the conclusion section. © (2024), (T.C. Milli Egitim Bakanligi). All Rights Reserved.