Yazar "Kuru, Tolga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden eğitiminde uygun eğitici uygulamalara ilişkin ortaokul öğrencilerinin algıları(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Kuru, Tolga; Yoncalık, OğuzhanBu araştırma, öğrencilerin ideal beden eğitimi ve spor dersine yönelik bilgilerini ve düşüncelerini ortaya koymak ve sorgulamak için yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersinde maruz kaldıkları mevcut durum sorgulanmamış, öğrencilerin olması gereken en ideal durum hakkındaki düşünceleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı II. Dönemi'nde Kırıkkale İl Merkezi'nde 6 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 480 öğrenci (268 kız ve 212 erkek) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Barney ve Christenson'un (2014) çalışmalarında yer alan ölçek, yazarlardan izin alınarak Türkçe'leştirilmiş ve amaçlar doğrultusunda 22 maddeden oluşan son hali verilerek kullanılmıştır. Ölçek, 12'si uygun olmayan (istenilmeyen), 10'u uygun olan (istenilen) durumu ifade eden maddelerden oluşmaktadır. Bu araştırmanın bağımsız değişkenleri öğrencilerin cinsiyetleri ve sınıf düzeyleridir. Madde gruplarında verilen cevapların (1=Evet, 2=Hayır) ortalaması alınmıştır. Elde edilen değerlerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi ile incelenmiş, söz konusu verilerin normal dağılım sergilediği görülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde yüzde "%", frekans "f", bağımsız gruplar arası t-testi ve one-way Anova analizlerinden yararlanılmıştır. Tüm analizlerde 0.95 güven katsayısına göre karar verilmiştir. Elde edilen verilerden, çalışmaya katılan öğrencilerin, ideal beden eğitimi ve spor dersiyle ilgili düşüncelerinde oldukça eksik ve hatalı yanların olduğu söylenebilir.