Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kutluca, Volkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencilerinin sosyal medya tutumları ile meslek seçimine ilişkin akılcı olmayan inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Kutluca, Volkan; Alver, Birol
    Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin sosyal medya tutumları ile meslek seçimine ilişkin akılcı olmayan inançları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada küme örneklem kullanılmıştır ve katılımcıları Kırıkkale ilindeki liselerde öğrenimine devam eden, 267 kadın ve 252 erkek, toplam 519 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın yürütülmesinde ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Sosyal Medya Tutum Ölçeği (SMTÖ) ve Meslek Seçimine İlişkin Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği (MSİAOİÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı ve istatiksel yöntemlerden ilişkisiz (bağımsız) örneklemler t testi, tek faktörlü varyans analizi, korelasyon analizi (pearson korelasyon katsayısı) ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda lise öğrencilerinin sosyal medya tutumları ile meslek seçimine ilişkin akılcı olmayan inançları arasında düşük düzeyde, aynı yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Lise öğrencilerinin sosyal medya tutumları cinsiyet, algılanan sosyo-ekonomik düzey, algılanan anne-baba tutumu ve sosyo-kültürel faaliyetlere katılım sıklığına göre farklılık göstermezken, sınıf düzeyi, okul türü ve sosyal medyada geçirilen süreye göre farklılık göstermektedir. Lise öğrencilerinin meslek seçimine ilişkin akılcı olmayan inançları, algılanan anne-baba tutumu ve sosyal ve kültürel faaliyetlere katılım sıklığına göre farklılık göstermezken, cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve sosyal medyada geçirilen süreye göre farklılık göstermektedir. Katılımcıların sosyal medya tutumlarının meslek seçimine ilişkin akılcı olmayan inançlarını yordamadaki rolüne ilişkin analizler incelendiğinde sosyal medya tutumu, meslek seçimine ilişkin akılcı olmayan inançları anlamlı şekilde yordamaktadır. Anahtar Kelimeler: Lise Öğrencisi, Sosyal Medya Tutumu, Meslek Seçimi, Akılcı Olmayan İnançlar

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim