Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuzu, Ferhat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Askeri ve normal elektrikli araçlarda yenilenebilir enerji kaynaklı hibrit şarj istasyonu tasarımı
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Kuzu, Ferhat; Ergüzen, Atilla
    Sanayi devrimi sonucunda başlayan otomobil serüveni, sürekli artan enerji ihtiyacıyla her geçen gün kendisini daha az enerji tüketen ve daha verimli motorları üretmeye sevk etmiştir. Motor çeşitliliği büyük bir evrim geçirerek içten yanmalı ve elektrik motorları olarak gelişmiştir. Fosil yakıt kullanan İçten yanmalı motorların çevreye verdiği telafisi mümkün olmayan zararlardan dolayı bu motorların ömrü giderek sorgulanmakta ve azalmaktadır. İçten yanmalı motorların olumsuz etkileri günümüzde sıfır emisyon özelliğine sahip elektrikli araçların (EA) giderek yaygınlaşmasına neden olmuştur. İçten yanmalı ve elektrik motoruna sahip olan hibrit araçlarla birlikte sadece elektrik motoruna sahip olan araçların her geçen gün kullanım oranının artması şarj alt yapılarının da önem kazanmasını sağlamıştır. Bu araçların şarj üniteleri için ihtiyaç duyacağı enerjiyi şebekeden karşılaması büyük bir yük oluşturmaktadır. Şebekelerdeki aşırı yüklenmenin azaltılması amacıyla yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrikli araç teknolojisinde kullanılması kaçınılmazdır. Bu çalışmada askeri ve sivil elektrikli araçların şarj ihtiyaçlarının karşılanması için yenilenebilir bir enerji kaynağı olan güneşle çalışabilen hibrit bir şarj istasyonu tasarımı sunulmuştur. Şebekeyle birlikte güneş enerjisiyle de çalışabilen bu istasyonun redresör kısmında kullanılan IGBT teknolojisi sayesinde 400 V doğru akım (DC) hızlı şarj ve %95 enerji verimliliğine sahiptir. İstasyonun şarj işlemi sırasıyla: yenilenebilir enerji kaynağından başlamaktadır, kalan kısmı ise aküler veya IGBT doğrultucudan sağlanmaktadır. Uygulamada şarj istasyonunda kullanılan PWM doğrultucu ve DC-DC dönüştürücüye ait ilgili parametrelerin Matlab-Simulink ile simülasyonu gerçekleştirilmiştir. Hibrit şarj istasyonundaki durum bilgisi ve hatalar internet ağ haberleşme yazılımı ile uzaktan izlenmektedir. İstenilen yere kurulabilmesi, şebekeye bağımlı olmadan çalışabilmesi ve uzaktan kontrol edilebilme özelliğiyle askeri elektrikli araçlar için de bir ayrıcalık taşımaktadır. Sisteme dahil edilen 10,1 inç dokunmatik ekran sayesinde değişikliklerin takibi sağlanmaktadır.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim