Yazar "Onay, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8-12 yaş gurubu yüzücülere karada ve suda uygulanan kuvvet antrenmanlarının bazı teknik ve motorik özelliklere etkisinin incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Onay, Derya; Cengizhan, Pelin AksenBu çalışma, 8-12 yaş grubu yüzücülere karada ve suda uygulanan kuvvet antrenmanlarının bazı teknik ve motorik özelliklere etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Malatya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne bağlı Gençlik Hizmetleri ve Spor Kulübü'nde düzenli olarak yüzen 8-12 yaş grubu 18 kız ve 18 erkek olmak üzere toplam 36 yüzücü üzerinde yapılmıştır. Yüzücüler karada kuvvet antrenmanı yapan grup (KKG, n=12), suda kuvvet antrenmanı yapan grup (SKG, n=12) ve kontrol grubu (KG, n=12) olmak üzere rastgele yöntemle üç gruba ayrılmıştır. KKG grubu Theraband, SKG grubuna el ve ayak paleti kullanılarak 6 hafta süreyle haftada 3 gün, günde yaklaşık 40 dakika, 10 istasyondan oluşan çalışma süresi ilk 2 hafta 12 tekrar 3 set, son 4 hafta 12 tekrar 4 set kuvvet antrenman programı uygulanırken, kontrol grubuna herhangi bir kuvvet antrenman programı uygulanmamıştır. 6 haftalık antrenman öncesi ve sonrası sırasıyla; vücut ağırlığı, boy uzunluğu, VKİ, VYY, biacromial omuz genişliği, oturma yüksekliği, karış ve kulaç uzunluğu, kol boyu, kavrama kuvveti, bacak ve sırt kuvveti, sağlık topu fırlatma, durarak uzun atlama, 30 sn şınav ve mekik testi, hexagon çeviklik, Connor yüzme testleri uygulanmıştır. Antrenman öncesi ve sonrası değerlerin farkına Tek Yönlü Çok Değişkenli Varyans Analizi (Manova) ile Post-Hoc testlerinden Bonferroni testi uygulanmıştır. KKG'nin karış uzunluğu, kavrama, sırt ve bacak kuvvet, mekik ve şınav hareketi, hexagon test, 50 metre serbest stil yüzme süre değerleri ve karışık yüzme stili hamle sayılarında; SKG'nin VKİ, VYY, kulaç uzunluğu, biacromial omuz genişliği, kol boyu, sağlık topu fırlatma, durarak uzun atlama değerlerinde anlamlı derecede bir fark olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Bütün gruplarda vücut ağırlığı, oturma yüksekliği ve 50 metre serbest stil yüzme skor değerlerinde ve kontrol grubunda hiçbir parametrede anlamlı derecede değişim olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Sonuç olarak; 8-12 yaş grubu yüzücülerin düzenli yüzme antrenmanları ile birlikte kuvvet antrenmanları uygulamaları teknik ve motorik özelliklerin gelişimine olumlu yönden katkılar sağladığı düşünülmektedir. Bu etkilerden dolayı yüzücülere yüzme antrenmanları ile birlikte kuvvet antrenmanları önerilebilir.Öğe A comparison between core exercises with Theraband and Swiss Ball in terms of core stabilization and balance performance(Ios Press, 2018) Aksen-Cengizhan, Pelin; Onay, Derya; Sever, Ozan; Dogan, Ali AhmetBACKGROUND: Core exercises include exercises to train muscles that control and stabilize the movements of the abdomen, waist, and hip. Thanks to these exercises, the control and balance of the body are increased. Exercises on unstable surfaces increase the level of muscle activity, and by using elastic resistance tools, one or more joints can be simultaneously and efficiently trained. OBJECTIVE: To compare core exercises with Theraband and Swiss Ball in terms of core stabilization and balance performance. METHOD: A total of 22 women who perform recreational sports between 25 and 46 years of age participated in the study. The participants were separated into two groups: Swiss Ball (SBC, n = 11) and Theraband (TBC, n = 11). Both groups were subjected to core exercise programs for 6 weeks, 3 days a week, around 40 minutes per day. Prior to and after the 6-week exercises, body composition, core stabilization, Star Excursion Balance Test (SEBT), and Stork balance test scores were compared. RESULTS: No difference was found between groups in terms of pre-test values. While the weight and body mass index values decreased in all groups, the balance and core stabilization test scores increased significantly. With the exception of the SEBT, which has increased significantly in the TBC group, there were no differences between the groups in none of the scores. CONCLUSION: As both training methods lead to positive effect on the tested variables, the choice of the specific method should probably be decided based on individual preference and the training environment.