Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Oral, Erdal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Hidrojen yakıtlı motor teknolojisi
    (2005) Oral, Erdal; Çelik, Veli
    Sanayi devriminin lokomotifi rolünü üstlenmiş olan fosil yakıtlar (petrol, kömür) ve devamı olan doğal gaz rezervleri sınırlıdır. Aynı zamanda çevre problemlerinde de en büyük etmenlerdendir. Tüm bu nedenler, alternatif yakıt ya da kaynaklara gereksinimi ortaya çıkarmıştır. Hidrojen bu alternatiflerden olmaya aday; sınırsız, temiz ve verimli bir yakıttır. Diğer alternatif enerji kaynaklarının depo edilme sürecinde taşıyıcı rolü üstlenebilecektir. Bu çalışmada hidrojen yakıtlı motorteknolojisinin tanıtılması amaçlanmıştır. Hidrojenin direkt olarak içten yanmalı motorda kullanımı ve bunun motor performansına etkileri incelenmiştir. Yeni bir enerji dönüşüm sistemi olan ve yakıt kimyasal enerjisinin direkt elektriğe dönüşümünü sağlayan yakıt pilinin yapısı, çeşitleri, çalışma prensibi araştırılmıştır. Yakıt pili teknolojisi ile hareket eden taşıt sistemi ve sistem üniteleri incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hidrojen yakıtlı proton dönüşüm zarlı yakıt pili ve modellenmesi
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2005) Oral, Erdal; Çelik, Veli
    Gerek kaynakların sınırlı oluşu ve gerekse de çevresel etmenler yenienerji kaynaklarını ve bu çerçevede hidrojeni gündeme taşımıştır. Yakıt piliise elektrokimyasal bir dönüşüm süreci ile enerji sağlayan yeni bir üreteçtir.Yakıt pilinin hidrojen yakıtı ile sağladığı yüksek verimlilik ve zararlıemisyonlara yol açmaması, hidrojen yakıtlı yakıt pillerini bir adım daha öneçıkarmaktadır. Bu nedenle yapılan çalışmada, doğrudan hidrojenin yakıtolarak kullanıldığı Proton dönüşüm zarlı (PEM) yakıt pili için modeloluşturulmuş ve diğer yakıt pilleri de açıklanmıştır.Bu tez çalışmasında, seçilen bazı temel parametrelerin Protondönüşüm zarlı (PEM) yakıt piline etkilerinin; oluşturulan teorik model üzerindebelirlenerek ve sonuçlar dikkate alınarak modelin optimum çalışma aralığınınibelirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla oluşturulan modelde yapılanhesaplamalar grafik ortamda incelenerek, sonuçlar değerlendirilmiştir.Modelde başta gaz basınçları, yakıt pili çalışma sıcaklığı ve bağılnemin modele olan etkileri belirlenerek, sonuçlar irdelenmiştir.Anahtar Kelimeler : Yakıt Pili, PEM Yakıt Pili, PEM Yakıt Pili Modelleme,PEM Yakıt Pili Performansı.ii

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim