Yazar "Partici, Resul" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversitelerde eğitim gören engelli öğrencilerin eğitimleri sırasında karşılaştıkları problemler (Kırıkkale Üniversitesi örneği)(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Partici, Resul; Şenol, DolunayBu çalışmada "engellilik" kavramının sosyal yönü ele alınmaktadır. Özellikle genç engelliliği ve sosyal yaşama adapte konularına değinilmiştir. Engel ve engellilik kavramlarıyla ilgili olarak genel bir çerçeve çizilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Literatürdeki hakim engellilik yaklaşımları açıklanarak engelliliğin tarihsel gelişim sürecine yer verilmiştir. Buna ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde engellilik konusundaki yaklaşımlar sunulmuştur. Engelliliğin sebepleri, çeşitleri ve çeşitli engellere karşı yapılması gereken düzenlemeler de dahil kapsamlı bir bölüm hazırlanmıştır. Çalışmada gençlik olgusuna da yer verilmiştir. Engelli gençlerin durumları hakkında farkındalık oluşturmak amacıyla özellikle engelli üniversite gençliğinin engelli olmasından dolayı karşılaştıkları sorunlara ve yapılması gerekenlere değinilmiştir. Kırıkkale Üniversitesinde eğitim gören görme engelli öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Bu bağlamda toplamda 21 görme engelli öğrenciye, araştırmacı tarafından geliştirilen 5 demografik sorunların tespitine yönelik 15 soru olmak üzere toplamda 20 soruluk görüşme soruları hazırlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Hazırlanan görüşme soruları yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle öğrencilere sunulmuş ve alınan cevaplar neticesinde durum tespiti yapılmıştır. Elde edilen cevaplar neticesinde Kırıkkale Üniversitesinde eğitim gören görme engelli öğrencilerin üniversitenin engellilik alanında birtakım düzenlemelerin yapıldığı fakat bunların yetersiz olduğu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Yine öğrencilerin bu üniversiteyi tercih etmelerinde en önemli etkenin ikamet edilen şehre yakınlığının olduğu tespit edilen sonuçlar arasındadır. Araştırmaya katılan görme engelli öğrenciler üniversite yaşamlarında ise ulaşım, fiziki erişilebilirlik, uyarlanmış ders materyallerinin eksikliği, kütüphane hizmetlerindeki eksiklikler, eğitimcilerin ve tüm personelin bilinçsiz olması, sosyal aktivitelerin azlığı, akranlarının önyargılı yaklaşımları konularında sıkıntı yaşadıkları görülmüştür.