Yazar "Polat, Melis" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Matematik ve müzik ortak alanında 2002-2018 yılları arasında türkiye'de yapılmış uygulamalı araştırmaların incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Polat, Melis; Çaydere, Öznur ÖztosunÖğrenme ortamlarında kullanılan materyal ve yöntemlerin etkisi öğrenciler açısından büyüktür. Bu araştırmada matematik ve müzik ilişkisi arasında oluşan yeni yöntemler ile öğrenciler üzerindeki etki görülmektedir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı; Türkiye'de 2002-2018 yılları arasında matematik ve müzik ortak alanında lisansüstü tezlerin ve makalelerin yapılış tarihleri, amacı, yöntemi, sonuçları, yazıldığı enstitü ve yayınlandığı dergiler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi, Dergipark ve Google Akademik veri tabanlarında tez ve makaleler taranarak doküman incelemesi yolu ile ulaşılan altı yükseköğretim uygulamalı tez ve yedi yükseköğretim uygulamalı makale araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımında betimsel araştırma yöntemi kullanılarak durum çalışması modelinde yapılmıştır. Araştırmanın önemi, müziği eğitim aracı olarak kullanacak kişilere katkı sağlaması ve kaynak olması bakımından ayrıca "matematik ve müzik" konusunda disiplinlerarası çalışacak kişilere kaynak olması bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın sonucuna göre, bir tezin doktora, beş tezin yüksek lisans tezi olduğu ve araştırmaların genelinde deneysel desende planlandığı ve çoğunluğunda müziğin matematik üzerine olan etkisinin görüldüğü sonuçlarına ulaşılmıştır. Tezlerin yapıldığı enstitü açısından incelendiğinde ise, çoğunluğun eğitim bilimleri enstitüsünde yayınlandıkların bu tezlerin dışında bir tezin fen bilimleri, bir tezinde sosyal bilimler enstitüsünde yayınlandıkları görülmektedir. Makaleler yayınlandıkları dergiler açısından bakıldığında ise, bir tanesi sanat dergisinde yayınlanması hariç eğitim dergisinde yayınlandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda matematik derslerinde müzik kullanılması öğrenciler için derslerin daha akıcı, kalıcı ve eğlenceli olduğuna dair sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmalar okulöncesi, ilköğretim ve ortaokul dönemi çocuklar ile gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda yeni yapılacak araştırmaların farklı yaş dönemleri ile de çalışılacağı önerilirken, farklı konularda ve yöntemlerde de çalışılacağı, engelli öğrenciler ile de çalışmalar yapılabileceği önerilmektedir.