Yazar "SEDA KAYA" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mitoz ve mayoz hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde ASSURE öğretim tasarımı uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonu üzerine etkisi(Fen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021) SEDA KAYA; SEDA KAYAFen eğitiminin öncelikli amaçlarından biri öğrencilerin değişen dünyaya en yüksek düzeyde uyum sağlamalarını gerçekleştirmektir. Bu bağlamda sınıfta yaratıcı düşünen, özgün fikirler ortaya çıkaran araştırma ve sorgulama kabiliyeti olan ayrıca öğrencilerin aktif katılımını sağlayan yaklaşımlar kullanılması, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik ilgisini ve tutumunu artıracaktır. ASSURE öğretim tasarım modeli yaklaşımı, öğrencilerin etkin katılımlarını içeren materyal geliştirme ve öğretim sürecinde yer almalarını sağlayan öğretim yöntemidir. Bu çalışmanın temel amacı; Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi Hücre ve Bölünmeler ünitesi Mayoz ve Mitoz Hücre Bölünmeleri konusunun öğretiminde ASSURE öğretim tasarımı yönteminin, mevcut öğrenme yöntemine göre öğrencilerin başarılarına ve motivasyonlarına olan etkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada araştırma sonuçları ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden elde edilen verilere göre oluşturulmuştur. Araştırmanın bağımsız değişkenini ASSURE öğretim tasarım modeli oluştururken, bağımlı değişken öğrencilerin akademik başarısı ve derse yönelik motivasyonu olmuştur. Yapılan bu çalışmanın örneklemini Kırıkkale İlinde bulunan bir ortaokulun 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencilerine işlenilen ünite boyunca ASSURE öğretim tasarım yaklaşımı ilkelerine uygun öğretim yapılmış, kontrol grubu öğrencilerine ise mevcut programa uygun öğretim kullanılmıştır. Her iki gruba deneysel işlemler başlamadan önce ve deneysel işlem sonunda "Mayoz ve Mitoz Hücre Bölünmeleri Ünitesi Akademik Başarı Testi" ve öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarını ölçmek amaçlı "Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği" ön test ve son test olarak verilmiştir. Gruplar arasında akademik başarı farkı ve fen öğrenimine yönelik motivasyon farkı incelenmiş, verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol gruplarının başarıları ve motivasyonları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.