Yazar "Saçan, Berk Can" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital pazarlama stratejilerinde sosyal medya uygulamaları(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Saçan, Berk Can; Eren, TamerTürkiye de 2021 yılı itibariyle 65 milyon insanın internet ile bağlantısı bulunmaktadır. Bu sayı Türkiye nüfusunun %90'ının üzerinde bir oranı göstermektedir. Bir diğer istatistik ise Türkiye nüfusunun %70'i aktif olarak sosyal medya kullanmaktadır. Bu istatistikler göz önünde bulundurulduğunda firmalar için internet ve sosyal medya üzerinde varlık göstermemeleri olanaksız hale gelmiştir. Dijital pazarlama firmaların potansiyel ve mevcut müşterileri ile iletişim kurmak, ürün ve hizmetlerini tanıtmak, reklam verilerini daha sağlıklı analiz edebilmek için geliştirilen, dijital ortamların tümünde gerçekleşen pazarlama çalışmalarıdır. Dijital pazarlama arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlama, arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlama gibi birçok alanda gerçekleşmektedir. Son zamanlarda hızla gelişen ve kullanım oranlarının artması ile sosyal medya pazarlaması daha da önem kazanmıştır. Sosyal medya müşteriler ile hızlı iletişim kurmak ve müşterilerin sorunlarını çözebilmek adına oldukça etkili bir yoldur. Reklam maliyetlerinin uygun olması ve hedef kitlenin spesifik olarak belirlenebilmesi açısından sosyal medya yeni ürün ve hizmetlerin tanıtılmasında firmaların tercih ettikleri bir pazarlama kanalıdır. Bu tez çalışmasında dört farklı firmada dijital pazarlama ve sosyal medya reklamlarında karar süreçlerinin değerlendirilmesi ele alınmıştır: Birinci çalışmada Türkiye'de tekstil sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın dijital pazarlama stratejisi seçimi problemi ele alınmıştır. SWOT analizi yapılan firmanın belirlenen yedi farklı dijital pazarlama stratejisi on altı farklı kriter ile değerlendirilerek ideal dijital pazarlama stratejisi sıralaması elde edilmiştir. İkinci çalışmada bankacılık sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın reklam yatırımı yapacağı sosyal medya platformlarının sıralanması amaçlanmıştır. Firmanın resmî hesaplarının bulunduğu dört farklı sosyal medya platformu alternatifler olarak belirlenmiştir. Belirlenen alternatiflerin değerlendirilmesinde on iki farklı kriter kullanılmıştır. Sosyal medya verileri, müşteri profilleri ve reklam özellikleri göz önünde bulundurularak reklam yatırımının yapılacağı sosyal medya platformlarının sıralanması elde edilmiştir. Üçüncü çalışmada ise bir e-ticaret sitesinin sosyal medyada yer alan kullanıcı verileri ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. E-ticaret sitesinin verdiği hizmetler bu veriler sayesinde kategoriler ile analiz edilmiş ve dört farklı alternatif belirlenmiştir. Belirlenen dört alternatif on bir kriter ile değerlendirilmiştir ve e-ticaret sitesinin verdiği hizmetlerin kullanıcılar açısından önem sıralamaları elde edilmiştir. Dördüncü çalışmada sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanan bir kargo firmasının reklam bütçesi planlama problemi ele alınmıştır. Firmanın resmî hesaplarının yer aldığı sosyal medya platformları AHP yöntemi ile puanlanmıştır. Elde edilen platform puanları hedef programlama yönteminde ilgili senaryolarda kullanılarak 4 farklı bütçe planlaması çözümü elde edilmiştir.Öğe Sosyal Medya Platformlarında Reklam Bütçesi Planlama: Bir Kargo Şirketinde Uygulama(2022) Saçan, Berk Can; Eren, Tamer; Cürebal, AhmetSosyal medya bireylerin ve markaların birbirleri ile iletişime geçtikleri, bilgi paylaşımında bulundukları, etkinliklere katıldıkları ve eğlence amaçlı kullandıkları dijital platformların genel adıdır. Sosyal medya birey ve markalar için zaman ve mekân kavramını ortadan kaldırmıştır. Geleneksel medya kanallarına kıyasla sosyal medya ucuz, ölçülebilir, konumdan bağımsız ve sürekli ulaşılabilir olması nedeniyle markalar için çok büyük avantajlar sağlamaktadır. Markaların sosyal medya platformlarında verdikleri reklamlar hedef kitleye göre kişileştirilebilir, ölçülebilir ve daha ekonomiktir. Bu nedenle markalar dijital pazarlama çalışmalarında sosyal medya reklamlarına oldukça önem göstermektedir. Bu çalışmada sosyal medya platformlarını kullanan bir kargo şirketinin reklam bütçesi planlanmıştır. İlk olarak şirket müşterilerinin sosyal medyada yer alan paylaşımları analiz edilmiştir. Bu paylaşımlar gerekli kategorilere ayrılmış ve AHP yönteminde 4 ana kriter ve 15 alt kriter kullanılarak sosyal medya platformlarının önem puanlamaları elde edilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında elde edilen önem puanları hedef programlama yöntemine entegre edilmiştir. Hedef programlama ile sosyal medya platformlarında yer alan reklam türlerine ayrılacak bütçe planlaması belirlenmiştir.Öğe Sosyal Medya Reklam Platformu Seçimi: Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri İle Bir Uygulama(2021) Saçan, Berk Can; Eren, TamerSosyal medya bireylerin birbirleri ile iletişime geçtikleri, fikirlerini paylaştıkları ve çeşitli aktivitelerin yapıldığı dijital platformlar bütünüdür. Dünya çapında 3 milyarın üzerinde sosyal medya kullanıcısı bulunmaktadır. Türkiye’de ise Facebook, Instagram, Twitter ve YouTube kullanıcı sayıları sırasıyla şu şekildedir; YouTube 50 milyon kullanıcı ile ilk sırada yer almaktadır, Instagram 46 milyon kullanıcı sayısı ile ikinci sırada yer alırken, Facebook 2021 yılında 38 milyon kullanıcı sayısına ulaşmıştır. Twitter 13 milyon kullanıcı sayısı ile dördüncü sırada yer almıştır. Firmalar için bu sayı ulaşılması kolay ve daha ekonomik bir pazar oluşturmuştur. Bu pazarda hedeflenen sonuçlara ulaşmanın en önemli yollarından birisi doğru reklam stratejilerinin oluşturulmasıdır. Sosyal medya platformlarının neredeyse hepsi reklam seçeneği sunmaktadır. Önemli olan nokta hangi platformda hangi reklam türünün uygulanacağıdır.Yapılan çalışmada hedef kitleye göre ideal reklam platformunun seçimi amaçlanmıştır. Çalışma bankacılık sektöründe Türkiye’nin öncü firmaları arasında yer alan bir bankada yapılmıştır. Firmanın ürünleri arasında yer alan genç kredi kartı için reklam kampanyası yapılacaktır. Bu reklam kampanyası için sosyal medya platform seçimi problemi ele alınmıştır. Çalışmada4 alternatif ve 12 kriter belirlenmiştir. Bu alternatif ve kriterler 4 farklı Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemi ile değerlendirilmiştir. ANP ve AHP yöntemi ile belirlenen kriterlerin ağırlıkları belirlenmiştir. TOPSIS yönteminde AHP yönteminden elde edilen kriter ağırlıkları kullanılarak ideal alternatif belirlenmiştir. PROMETHEE yönteminde ise ANP yönteminden elde edilen kriter ağırlıkları kullanılarak alternatiflerin sıralaması belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar karşılaştırılmış ve sonuçlar birbirleri ile tutarlılık göstermiştir.Öğe Sosyal Medya Verileri İle Bir E-Ticaret Sitesinin Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri İle Değerlendirilmesi(2022) Saçan, Berk Can; Eren, TamerSosyal medya, 2021 yılında 4,14 milyar kullanıcı sayısına ulaşmıştır. Bu sayı her geçen gün artarak devam etmekte. Kullanıcıların bilgi edinme, iletişim, eğlence gibi birçok amaçla kullandıkları dijital platformlar bütünü olarak tanımlanmaktadır. İşletmelerin hedef kitlelerinin, mevcut ve potansiyel müşterileri bu platformlarda oldukça fazla zaman geçirmektedir. Bu nedenle işletmeler için sosyal medyada varlık göstermek bir zorunluluk haline gelmiştir. Günümüzde sosyal medyada varlık göstermeyen işletmelerin büyümesi ve pazarda rekabet etmesi olanaksız hale gelmiştir. Bu çalışmada bir e-ticaret sitesinin, sosyal medyada yer alan kullanıcı paylaşımları ile hizmetlerinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu amaçla kullanıcı paylaşımları analiz edilerek dört alternatif hizmet kategorileri belirlenmiştir. Bu kategorilerin değerlendirilmesinde etkili olan beş ana ve on bir alt kriter belirlenmiştir. Belirlenen kriter ağırlıkları Analitik Ağ Prosesi yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen kriter ağırlıkları ile PROMETHEE çözümü kullanılarak alternatif sıralamaları elde edilmiştir. Güncel, pratikte uygulanan ve büyük bir veri havuzundan yararlanılarak yapılan bu çalışma, e-ticaret sitelerinin değerlendirilmesinde literatüre katkı sağlar niteliktedir.