Yazar "Samur, Saliha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Girişimcilik tutkusu, pazar odaklılık ve pazarlama performansı ilişkileri: Kırıkkale ili KOBİ örneği(Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Samur, Saliha; Gökdeniz, İsmailBu araştırmanın amacı KOBİ'lerdeki girişimcilik tutkusu, pazar odaklılık ve pazarlama performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırma; Girişim ve Girişimcilik Tutkusu, Boyutları, Girişimciliğin gelişim aşamaları, Pazar Odaklılık ve Pazarlama Performansı kavramları açılanmıştır. Araştırmaya Kırıkkale ilindeki 215 KOBİ niteliğindeki işletme dahil edilmiştir. Araştırmanın ölçeği 3 bölümden oluşuyor. Girişimcilik Tutkunuz, Pazar Odaklılık ve Pazarlama Performansı ile ilgili sorular ve bölümler yer almaktadır. Anket formları aracılığıyla edinilen veriler SPSS 22 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Hipotezlerin test edilmesi için, bağımlı ve bağımsız değişkenler ile araştırmada kullanılan demografik faktörler ve işletmeye ait bilgiler regresyon analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak KOBİ'lerde girişimcilik tutkusu, pazar odaklılık ve pazarlama performansı arasında anlamlı bir bağın bulunduğu; bu bağın kendi değişken grupları içerisinde anlamlı bir farklılık sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.