Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sert, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Uzunluk ölçme ile ilgili matematiksel hikâye yazım süreci
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Sert, Ahmet; Şimşek, Nurullah
    Matematik, öğrenciler tarafından zor ve soyut bir ders olarak algılanmaktadır. Böyle bir algının en önemli nedenlerden birisinin de matemetiğin öğretimiyle ilgili olduğu düşünülmektedir. Bundan dolayı matematiğin farklı displinlerle entegre edilerek öğretimin gerçekleştirilmesi matematiğe yönelik olumsuz bakış açısının değişmesinde önemli bir etken olması beklenmektedir. Bu bağlamda matematiğin çocuk edebiyatından hikâyeler vasıtasıyla öğretimi, öğrencilerin temel matematiksel becerileri kazanmalarında önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, uzunluk ölçme konusunda matematiksel hikâye yazımı gerçekleştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle çocuk edebiyatı alanında detaylı araştırma yapılarak çocuk edebiyatının temel özellikleri tespit edilmiştir. Sonrasında çocuk edebiyatının öğretim sürecinde kullanılmasına yönelik ilgili alanyazın taraması yapılarak matematik öğretimi özelinde detaylı inceleme yapılmıştır. Bu bağlamda matematiksel hikâyelerin içermesi gereken unsurlar ve taşıması gereken özellikler ilgili alanyazından belirlenmiştir. Son olarak belirlenen yazım planı çerçevesinde matematiksel hikâye yazımı gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma kapsamında uzunluk ölçme ile ilgili matematiksel hikâye yazımı yapıldığı için araştırma tasarım araştırması niteliğindedir. Matematiksel hikâyenin tasarımı sürecinde matematik eğitimcileri, çocuk edebiyatı uzmanı ve öğretmenlerden görüşler alınarak düzeltme ve düzenlemeler yapılmıştır. Daha sonra matematiksel hikâye 6. ve 7. sınıf öğrencilerine okutturularak görüşleri alınmıştır. En son olarak matematiksel hikâyenin nihai formunun okunabilirlik indeksi hesaplanmıştır. Yazım sürecinde elde edilen bulgular ve deneyimler ışığında araştırmacılara ve matematik öğretmenlerine öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Matematiksel hikâye, hikâyelerle matematik öğretimi, matematiğin hikâyeleştirilmesi, uzunluk ölçme

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim